• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į sunkiosios technikos kategoriją patenkančios transporto priemonės niekada nebuvo kuriamos su mintimi apie greitį. Kiekvienos kategorijos transporto priemonė turėjo tam tikrą paskirtį : pervežti kuo didesnį kiekį keleivių, tempti kuo sunkesnę priekabą, pervežti kuo sunkesnį krovinį ir pan. 
Autobusai, kaip transporto priemonė, nėra labai greita. Nesvarbu ar autobusas veža 20 ar 50 žmonių, šios transporto priemonės vairuotojas turi važiuoti ne didesniu nei 100 km/val. greičiu. Žinoma, visada pasitaiko išimčių, tačiau autobusas dideliems greičiams niekada nebuvo pritaikytas ir greičiausiai niekada nebus.
Vis dėlto, bandymų sukurti greitą ir patogų autobusą buvo ne vienas. 1959 metais, „ZIL“ ir „NAMI“ instituto darbuotojai sukūrė eksperimentinį autobusą. „ZIL-127“ pagrindu sukurtas autobusas turėjo 350 arklio galių sugebėjusią išvystyti dujų turbiną.

Į sunkiosios technikos kategoriją patenkančios transporto priemonės niekada nebuvo kuriamos su mintimi apie greitį. Kiekvienos kategorijos transporto priemonė turėjo tam tikrą paskirtį : pervežti kuo didesnį kiekį keleivių, tempti kuo sunkesnę priekabą, pervežti kuo sunkesnį krovinį ir pan. 
Autobusai, kaip transporto priemonė, nėra labai greita. Nesvarbu ar autobusas veža 20 ar 50 žmonių, šios transporto priemonės vairuotojas turi važiuoti ne didesniu nei 100 km/val. greičiu. Žinoma, visada pasitaiko išimčių, tačiau autobusas dideliems greičiams niekada nebuvo pritaikytas ir greičiausiai niekada nebus.
Vis dėlto, bandymų sukurti greitą ir patogų autobusą buvo ne vienas. 1959 metais, „ZIL“ ir „NAMI“ instituto darbuotojai sukūrė eksperimentinį autobusą. „ZIL-127“ pagrindu sukurtas autobusas turėjo 350 arklio galių sugebėjusią išvystyti dujų turbiną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ZiL-127 Turbo (2)


„NAMI“ institutas šį autobusą pasirinko dėl labai rimtos priežasties. Šis autobusas visoje Sovietų Sąjungoje buvo žinomas ne tik dėl vakarietiškos išvaizdos, bet ir dėl aštuonių cilindrų, 180 arklio galių ir 633 Nm sukimo momentą išvysčiusio benzininio variklio. Su šiuo agregatu „ZIL-127“ sugebėdavo pasiekti 95 km/val. greitį ir 100 kilometrų suvartoti net 40 litrų benzino.
Tuo tarpu dujų turbiną turėjęs modelis, svėrė net 13 tonų, tačiau net ir tai nesutrukdė eksperimentiniam autobusui 160 km/val. greitį.

REKLAMA

ZiL-127 Turbo (4)


Pavyzdžiui, šiuolaikiniai tarpmiestiniai autobusai taip pat gali pasiekti 140 - 160 km/val. greitį, tačiau dėl įvairiausių taisyklių, maksimalus greitis dažniausiai būna apribotas ties 90 ar 100 km/val. Tačiau nereikėtų užmiršti, jog Rusijoje sukurtas eksperimentinis autobusas pasirodė ne 1995, o 1959 metais. Laikais, kai keleivių pervežimui skirti autobusai vargiai pasiekdavo 80 km/val. greitį.

REKLAMA
REKLAMA

ZiL-127 Turbo (3)


„NAMI“ instituto darbuotojų teigimu, dujų turbinos turi nemažai įvairiausių privalumų prieš tradicinį vidaus degimo variklį. Šiame autobuse naudota dujų turbina buvo sukonstruota pagal dviejų velenų schemą. Iš degimo kameros besiveržiantis dujų srautas tokiose turbinose paskirstomas į du : vienas suka kompresorių, o kitas - nukreipiamas į transmisiją.
„ZIL“ inžinieriai sukūrė tik vieną „ZIL-127 Turbo“ prototipą. Su vieninteliu pasaulyje sukurtu egzemplioriumi buvo norima parodyti, jog dujų turbinos yra patikimos ir ilgaamžės. „ZIL“ inžinieriai su vieninteliu prototipu sugebėjo įvairiais keliais nuvažiuoti maždaug 5000 kilometrų. Nors dujų turbina šį atstumą nuvažiavo be jokių gedimų, tačiau kiti komponentai nesugebėjo atlaikyti didelių krūvių. Pavyzdžiui, stabdžių kaladėlės, transmisija ir net didžioji dauguma pakabos detalių buvo keičiamos kelis kartus.
Bendras „ZIL“ ir „NAMI“ instituto projektas, kaip ir daugelis inovatyvių projektų Sovietų Sąjungoje, buvo išmesti į šiukšlių dėžę.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų