• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renaldas Gabartas / N40 vyrų autoklubas
Beveik mėnesį šykštėjęs lietaus dangus virš Žemaitijos prakiuro prieš pat didžiausios šį sezoną ralio fiestos startą. Ketvirtadienio popietę pradėję sudarinėti greičio ruožų stenogramas pilotai dėl kai kurių kelio vietų buvo tikri tik tuo, kad 2016-aisiais dulkių problema „Žemaitijos ralyje“ nebus aktuali.
Iš tiesų, per keletą pastarųjų dienų pranašystės apie lenktynių metu vyksiančias ciklonų ir anticiklonų kovas keitėsi radikaliai: iš pradžių kalbėta apie lietingą penktadienį, vėliau apie liūtis šeštadienį. Kad ir kaip bus iš tiesų, jau dabar aišku, kad per miškus vingiuojančiuose greičio ruožo atkarpose greičiausiai bus klampių ir labai slidžių vietų.
Vienas lenktynių favoritų, latvis Janis Vorobjovs, važiuojantis su „N40-Egzotika“ komandos vėliava, po pirmosios akistatos su šiųmetinėmis trasomis patvirtino, kad lietus verčia labai rimtai pasvarstyti, kokį padangų komplektą rinktis ir kaip jį paruošti startui. T. y. kiek platinti protektoriaus griovelius, kad įveikiant pažliugusias kelio atkarpas, padanga spėtų išsivalyti ir užtikrintų optimalų sukibimą.

Renaldas Gabartas / N40 vyrų autoklubas
Beveik mėnesį šykštėjęs lietaus dangus virš Žemaitijos prakiuro prieš pat didžiausios šį sezoną ralio fiestos startą. Ketvirtadienio popietę pradėję sudarinėti greičio ruožų stenogramas pilotai dėl kai kurių kelio vietų buvo tikri tik tuo, kad 2016-aisiais dulkių problema „Žemaitijos ralyje“ nebus aktuali.
Iš tiesų, per keletą pastarųjų dienų pranašystės apie lenktynių metu vyksiančias ciklonų ir anticiklonų kovas keitėsi radikaliai: iš pradžių kalbėta apie lietingą penktadienį, vėliau apie liūtis šeštadienį. Kad ir kaip bus iš tiesų, jau dabar aišku, kad per miškus vingiuojančiuose greičio ruožo atkarpose greičiausiai bus klampių ir labai slidžių vietų.
Vienas lenktynių favoritų, latvis Janis Vorobjovs, važiuojantis su „N40-Egzotika“ komandos vėliava, po pirmosios akistatos su šiųmetinėmis trasomis patvirtino, kad lietus verčia labai rimtai pasvarstyti, kokį padangų komplektą rinktis ir kaip jį paruošti startui. T. y. kiek platinti protektoriaus griovelius, kad įveikiant pažliugusias kelio atkarpas, padanga spėtų išsivalyti ir užtikrintų optimalų sukibimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

IMG_5415


„Protektoriaus korekcijos atrodo vienas patraukliausių ir efektyviausių būdų susidūrus su itin minkšta ar slidžia kelio danga, tačiau bet kokias intervencijas būtina daryti itin atsargiai: ilgesniame greičio ruože būna atkarpų su kieta danga ar netgi asfalto juostomis, ant kurių išpjaustyta padanga „dirba“ kur kas prasčiau. Neįvertinus šių dalykų galima ne tik pabloginti savo situaciją“, – patirtimi dalinosi ralio veteranas.
Panašiai kalbėjo ir kito „Žemaitijos ralio“ favorito – Martyno Samsono šturmanas Mindaugas Varža. Jo teigimu, egzistuoja keletas protektoriaus platinimo būdų, skirtų slidžiai ar išmirkusiai kelio dangai, todėl solidų lenktyniavimo „stažą“ turintys sportininkai sudėtingomis sąlygomis sugeba įgyti nemažą pranašumą.
Beje, Latvijoje šiais metais kai kuriuose ralio čempionato etapuos, turinčiuose tarptautinių lenktynių statusą, leidžiama važiuoti tik su standartinėmis padangomis.

REKLAMA

IMG_5423


„Svarbiausia, kad visiems būtų sudaromos vienodos sąlygos: arba leidžiama ruošti automobilio apavą pagal savo poreikius ir supratimą, arba užtikrinama, kad visi naudotų vienodas padangas. Mes už pirmąjį variantą, nes daugeliu atvejų taip važiuoti tikrai saugiau, – tikino M. Varža. – Kita vertus, būsime pasirengę bet kokioms sąlygoms ir stengsimės būti maksimaliai greiti“.
Kad šiais metais konkurencija bus itin aštri, prasitarė ir J. Vorobjovs. Po drauge su svečiais iš Skandinavijos – Kalle Rovanpera bei Pontus Tidemandu – surengtos bendros treniruotės pasirodė, kad visų rezultatai beveik identiški ir „telpa“ į vieną sekundę.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų