• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ryškiai žalias „e-M3“ kupė, kuriam nuo šiol oficialiai priklauso vienos aštuntosios ir ketvirčio mylios, įveikimo elektromobiliu rekordai iš tiesų yra „Rimac Automobili“ bandomasis modelis arba automobilis, nuo kurio viskas prasidėjo. Kompanijos įkūrėjas ir vadovas Mate'as Rimacas perdarinėti savo BMW pradėjo būdamas vos 19-os.

REKLAMA
REKLAMA

„Rimac e-M3“ (nuotr. Gamintojo)„Rimac e-M3“ (nuotr. Gamintojo)

„Turėjau seną 1984 m. 3 serijos BMW (E30), kurį naudojau „drifto“ varžybose ir žiedinėse lenktynėse. Vienų varžybų metu sprogo automobilio benzininis variklis. Tuomet ir nusprendžiau pamėginti sukonstruoti elektromobilį. Po vienerių metų jau galėjau juo važiuoti, tačiau rezultatu nebuvau patenkintas“, − pasakoja kroatų kompanijos vadovas.

REKLAMA

Anot M. Rimaco, automobilis buvo sunkus ir ne itin galingas, o veikimo nuotolis – labai ribotas. Tuomet jis nusprendė burti aplink save ekspertų komandą ir kurti savo detales. Kaip oficialiame kompanijos tinklalapyje skelbia kroatas, jis visuomet tikėjo, kad elektros pavara gali duoti gerokai daugiau nei tuo metu buvo siūloma rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo savo atsiradimo jau pasikeitė penkios „e-M3“  kartos, o dabar maksimali „žaliojo monstro“ galia siekia 600 AG, o sukimo momentas – 900 Nm. Pajudėjęs iš vietos 100 km/h greitį elektromobilis išvysto per 3,3 sekundės ir gali pasiekti maksimalų 280 km/h maksimalaus greičio ribą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bandomieji važiavimai, kurių metu buvo siekiama pagerinti pagreitėjimo rekordai, netoli Zagrebo esančiame kariniame oro uoste vyko 2011 m. balandžio 17 d. Nepaisant to, oficialių rezultatų kompanija iki šiol negalėjo publikuoti.

„Oficialaus FIA patvirtinimo turėjo laukti ilgiau nei metus ir tik tuomet galėjo paskelbti rekordinius duomenis. Visgi kol laukėme išradingumo dvasia neleido nusėdėti vietoje ir nunešė mus dar toliau. Sukonstravome modelį, kuris bus dar greitesnis. Mūsų serijinei gamybai ruošiamas „Concept One“ gali labai lengvai įveikti „e-M3“, − pasakojo M. Rimacas.

Rekordai:

1/8 mylios: 7,549 sekundės

¼ mylios: 11,808 sekundės

½ kilometro: 13,714 sekundės*

1 kilometras: 23,260 sekundės*

1 mylia: 35, 347 sekundės*

*Laukiama rekordų patvirtinimo iš FIA atstovų

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų