• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Volfsburge dviguba šventė. Nuo konvejerio nuriedėjo trisdešimtmilijoninis „Volkswagen Golf“. Jubiliejinis modelis buvo aprūpintas taupiu dyzeliniu agregatu, kuris pasak gamintojo suvartoja vos 3,2 litro degalų šimtui kilometrų.
Šio neeilinio modelio pasirodymas sutapo su „Volkswagen AG“ vadovui, prof. dr. Martinui Vinterkornui įteiktomis VII–osios kartos „VW Golf“„Metų automobilio 2013“ regalijomis. Atsiimdamas garbingą apdovanojimą, prof. dr. M.Vinterkornas pažymėjo, jog pastarųjų dešimtmečių „VW Golf“ raida tampriai susijusi su visos automobilizacijos pažanga, pradedant savo laiku tobuliausia pirmosios kartos „VW Golf“ priekinių ratų pavara, dyzelinių „TDI“ variklių debiutu trečiosios kartos „VW Golf“, ECS elektrinio stabilumo paketo ir DSG transmisijos įdiegimu ketvirtosios kartos „Golf“ ir baigiant saugiausios naujovės – pakartotinio smūgio apsaugos stabdžio įdiegimu paskutinės, jau septintosios kartos „VW Golf“. Tad kur gi glūdi legendinio „VW Golf“ sėkmės paslaptys.

Septynios VW Golf kartos


Golf I (nuo 1974 iki 1983m.) 1974 metai Volkswagen bendrovei buvo didelių permainų laikotarpis. Kuriant pirmąjį Volkswagen Golf pereita nuo legendinio „vabalo” su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu varikliu ir tuo metu vyravusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų. Kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats Volkswagen Golf greitai tapo naujos klasės – kompaktiškų automobilių pradininku.
Golf II (nuo 1983 iki 1991m.) Jei pirmosios kartos VW Golf diktavo klasės kėbulo dizaino kryptį, tai naujasis antrosios kartos Golf tapo klasės technologijų kelrodžiu. Jo dizainas nuo pirmtako kito nedaug ir buvo tik sumodernintas, tačiau po variklio dangčiu ir automobilio dugne vyko tikra revoliucija. 1984m. pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o 1986m. – ABS sistema ir visų ratų pavara. Būtent nuo šios kartos visi kompaktiški hečbekai tapo priskiriami „Golf klasei“.
Golf III (nuo 1991 iki 1997m.) Su trečiąja Golf karta 1991m. prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. 1992 m. VW Golf III  tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu su priekinėmis saugos oro pagalvėmis. Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo ypač gera pasyviąja sauga. 1993m. į Volkswagen golf pradėta montuoti TDI turbodyzelinius varikius.
Golf IV (nuo 1997 iki 2003m.) Vėl šiek tiek atnaujintas dizainas, nuo 1998m. pradėtas montuoti elektroninio stabilumo paketas (ECS), o nuo 2002m. - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba.
Golf V (nuo 2003 iki 2008m.) Pritaikius naujas kėbulo gamybos technologijas, 5 kartos VW Golf kėbulas tapo 35% standesnis nei pirmtako. 2007m. pristatytas ekonomiškasis Golf TDI BlueMotion, vidutiniškai sunaudodavęs tik 4,5 litro degalų 100 km kelio.
Golf VI (nuo 2008 iki 2012m.) Dar labiau tobulesnio pasyvaus saugumo dėka Golf VI gavo aukščiausią EuroNCAP saugumo įvertinimą – 5 žvaigždutes. Po variklio gaubtu montuojami pažangūs TSI benzininiai varikliai, o turbodyzelinius TDI imta komplektuoti su common rail sistemomis. Naujieji Golf TDI BlueMotion pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,7 litro mažiau už pirmtaką.
Golf VII (nuo 2012m.) Šios kartos Golf tapo 100 kg lengvesnis ir vidutiniškai 23% ekonomiškesnis nei pirmtakas. Trečiosios kartos Golf TDI BlueMotion pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,2 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,6 litro mažiau už pirmtaką. Saugos ir komforto priemonių sąrašą papildė daugybė vairavimo pagalbos sistemų, kurios iki šiol buvo prieinamos tik aukštesnių klasių automobiliuose.
Septintosios kartos VW Golf įdiegtas vadinamasis pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, minimizuojantis avarijos padarinius saugodamas automobilį nuo pakartotinių susidūrimų. Ši saugos priemonė pelnė daugybę apdovanojimų ir prestižinių įvertinimų. Be to kai kurie specialistai ją laiko šiuo metu tobuliausia aktyvios saugos priemone.

Volfsburge dviguba šventė. Nuo konvejerio nuriedėjo trisdešimtmilijoninis „Volkswagen Golf“. Jubiliejinis modelis buvo aprūpintas taupiu dyzeliniu agregatu, kuris pasak gamintojo suvartoja vos 3,2 litro degalų šimtui kilometrų.
Šio neeilinio modelio pasirodymas sutapo su „Volkswagen AG“ vadovui, prof. dr. Martinui Vinterkornui įteiktomis VII–osios kartos „VW Golf“„Metų automobilio 2013“ regalijomis. Atsiimdamas garbingą apdovanojimą, prof. dr. M.Vinterkornas pažymėjo, jog pastarųjų dešimtmečių „VW Golf“ raida tampriai susijusi su visos automobilizacijos pažanga, pradedant savo laiku tobuliausia pirmosios kartos „VW Golf“ priekinių ratų pavara, dyzelinių „TDI“ variklių debiutu trečiosios kartos „VW Golf“, ECS elektrinio stabilumo paketo ir DSG transmisijos įdiegimu ketvirtosios kartos „Golf“ ir baigiant saugiausios naujovės – pakartotinio smūgio apsaugos stabdžio įdiegimu paskutinės, jau septintosios kartos „VW Golf“. Tad kur gi glūdi legendinio „VW Golf“ sėkmės paslaptys.

Septynios VW Golf kartos


Golf I (nuo 1974 iki 1983m.) 1974 metai Volkswagen bendrovei buvo didelių permainų laikotarpis. Kuriant pirmąjį Volkswagen Golf pereita nuo legendinio „vabalo” su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu varikliu ir tuo metu vyravusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų. Kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats Volkswagen Golf greitai tapo naujos klasės – kompaktiškų automobilių pradininku.
Golf II (nuo 1983 iki 1991m.) Jei pirmosios kartos VW Golf diktavo klasės kėbulo dizaino kryptį, tai naujasis antrosios kartos Golf tapo klasės technologijų kelrodžiu. Jo dizainas nuo pirmtako kito nedaug ir buvo tik sumodernintas, tačiau po variklio dangčiu ir automobilio dugne vyko tikra revoliucija. 1984m. pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o 1986m. – ABS sistema ir visų ratų pavara. Būtent nuo šios kartos visi kompaktiški hečbekai tapo priskiriami „Golf klasei“.
Golf III (nuo 1991 iki 1997m.) Su trečiąja Golf karta 1991m. prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. 1992 m. VW Golf III  tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu su priekinėmis saugos oro pagalvėmis. Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo ypač gera pasyviąja sauga. 1993m. į Volkswagen golf pradėta montuoti TDI turbodyzelinius varikius.
Golf IV (nuo 1997 iki 2003m.) Vėl šiek tiek atnaujintas dizainas, nuo 1998m. pradėtas montuoti elektroninio stabilumo paketas (ECS), o nuo 2002m. - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba.
Golf V (nuo 2003 iki 2008m.) Pritaikius naujas kėbulo gamybos technologijas, 5 kartos VW Golf kėbulas tapo 35% standesnis nei pirmtako. 2007m. pristatytas ekonomiškasis Golf TDI BlueMotion, vidutiniškai sunaudodavęs tik 4,5 litro degalų 100 km kelio.
Golf VI (nuo 2008 iki 2012m.) Dar labiau tobulesnio pasyvaus saugumo dėka Golf VI gavo aukščiausią EuroNCAP saugumo įvertinimą – 5 žvaigždutes. Po variklio gaubtu montuojami pažangūs TSI benzininiai varikliai, o turbodyzelinius TDI imta komplektuoti su common rail sistemomis. Naujieji Golf TDI BlueMotion pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,7 litro mažiau už pirmtaką.
Golf VII (nuo 2012m.) Šios kartos Golf tapo 100 kg lengvesnis ir vidutiniškai 23% ekonomiškesnis nei pirmtakas. Trečiosios kartos Golf TDI BlueMotion pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,2 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,6 litro mažiau už pirmtaką. Saugos ir komforto priemonių sąrašą papildė daugybė vairavimo pagalbos sistemų, kurios iki šiol buvo prieinamos tik aukštesnių klasių automobiliuose.
Septintosios kartos VW Golf įdiegtas vadinamasis pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, minimizuojantis avarijos padarinius saugodamas automobilį nuo pakartotinių susidūrimų. Ši saugos priemonė pelnė daugybę apdovanojimų ir prestižinių įvertinimų. Be to kai kurie specialistai ją laiko šiuo metu tobuliausia aktyvios saugos priemone.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų