• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Volkswagen“ nėra labai dažnas automobilių sporto arenos lankytojas. Kartais susidaro įspūdis, jog „
Volkswagen“ tam tikroje autosporto disciplinoje dalyvauja tik su vienu tikslu – dominuoti tam tikroje šakoje kelis metus iš eilės. Puikūs to pavyzdžiai – Dakaro ralis ir Pasaulio ralio čempionatas.

„Volkswagen“ prieš keletą savaičių paskelbė, jog kompanijos inžinieriai pluša prie
elektra varomo bolido, su kuriuo bus siekiama pagerinti „Pikes Peak“ varžybų rekordą. Du elektros motorus ir 637 Nm sukimo momentą turintis automobilis varžysis elektra varomų bolidų kategorijoje, tačiau daugelis „Pikes Peak“ gerbėjų mano, jog „Volkswagen I.D. R“ bus greitesnis ir už daugelį tradicinių sportinių bolidų.
„Volkswagen I.D. R“ nėra pirmasis automobilis, kurio pagalba vokiečių gamintojas bandys iškovoti prizinę vietą. Prieš keletą dešimtmečių „Volkswagen“ į „Pikes Peak“ lenktynes atsivežė pakankamai kukliai atrodantį „
Golf GTI“, kuris dvejus metus iš eilės erzino varžybų lyderius.
Volkswagen Golf su dviem varikliais (9)
Ralyje išbandyta technika
„Pikes Peak“ varžybų koncepcija per daugelį metų pasikeitė minimaliai. Kaip ir prieš 30 metų, taip ir dabar „Pikes Peak“ varžybų dalyviai privalo kuo greičiau įveikti 156 posūkius turintį kelio ruožą. Per kelis dešimtmečius pasikeitė tik vienas dalykas – kelio danga.
Dabar visas kelio ruožas yra padengtas asfaltu – danga, kuri yra labai palanki itin pajėgiems, eksperimentiniams automobiliams, kurie bijo net menkiausio nelygumo. Tuo tarpu devintame dešimtmetyje „Pikes Peak“ trasa labiau priminė ilgą ralio greičio ruožą.
Dalyviai atsižvelgdami į „Pikes Peak“ sąlygas, varžyboms ruošdavo automobilius, kurie turėdavo nemažai ralio bolidų genų. Patys greičiausi to meto „Pikes Peak“ dalyviai buvo sukurti būtent ant ralio automobilių pagrindo: „Audi Quattro S1“ arba „Peugeot 405 T16“.
„Volkswagen“ taip pat sekė kolegų pavyzdžiu ir garsiose sprinto varžybose nusprendė sudalyvauti su automobiliu, kurio struktūroje netrūko ralio bolidams tinkamų komponentų. Be to, jie pasikvietė lenktynininką, kuris puikiai išmanė ralio discipliną ir žinodavo kaip automobilis turi elgtis ant žvyro dangos.

„Volkswagen“ nėra labai dažnas automobilių sporto arenos lankytojas. Kartais susidaro įspūdis, jog „
Volkswagen“ tam tikroje autosporto disciplinoje dalyvauja tik su vienu tikslu – dominuoti tam tikroje šakoje kelis metus iš eilės. Puikūs to pavyzdžiai – Dakaro ralis ir Pasaulio ralio čempionatas.

„Volkswagen“ prieš keletą savaičių paskelbė, jog kompanijos inžinieriai pluša prie
elektra varomo bolido, su kuriuo bus siekiama pagerinti „Pikes Peak“ varžybų rekordą. Du elektros motorus ir 637 Nm sukimo momentą turintis automobilis varžysis elektra varomų bolidų kategorijoje, tačiau daugelis „Pikes Peak“ gerbėjų mano, jog „Volkswagen I.D. R“ bus greitesnis ir už daugelį tradicinių sportinių bolidų.
„Volkswagen I.D. R“ nėra pirmasis automobilis, kurio pagalba vokiečių gamintojas bandys iškovoti prizinę vietą. Prieš keletą dešimtmečių „Volkswagen“ į „Pikes Peak“ lenktynes atsivežė pakankamai kukliai atrodantį „
Golf GTI“, kuris dvejus metus iš eilės erzino varžybų lyderius.
Volkswagen Golf su dviem varikliais (9)
Ralyje išbandyta technika
„Pikes Peak“ varžybų koncepcija per daugelį metų pasikeitė minimaliai. Kaip ir prieš 30 metų, taip ir dabar „Pikes Peak“ varžybų dalyviai privalo kuo greičiau įveikti 156 posūkius turintį kelio ruožą. Per kelis dešimtmečius pasikeitė tik vienas dalykas – kelio danga.
Dabar visas kelio ruožas yra padengtas asfaltu – danga, kuri yra labai palanki itin pajėgiems, eksperimentiniams automobiliams, kurie bijo net menkiausio nelygumo. Tuo tarpu devintame dešimtmetyje „Pikes Peak“ trasa labiau priminė ilgą ralio greičio ruožą.
Dalyviai atsižvelgdami į „Pikes Peak“ sąlygas, varžyboms ruošdavo automobilius, kurie turėdavo nemažai ralio bolidų genų. Patys greičiausi to meto „Pikes Peak“ dalyviai buvo sukurti būtent ant ralio automobilių pagrindo: „Audi Quattro S1“ arba „Peugeot 405 T16“.
„Volkswagen“ taip pat sekė kolegų pavyzdžiu ir garsiose sprinto varžybose nusprendė sudalyvauti su automobiliu, kurio struktūroje netrūko ralio bolidams tinkamų komponentų. Be to, jie pasikvietė lenktynininką, kuris puikiai išmanė ralio discipliną ir žinodavo kaip automobilis turi elgtis ant žvyro dangos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf su dviem varikliais (8)


Kitoks „Golfas“
Pakankamai sudėtinga ir ištvermės reikalaujanti trasa „Volkswagen“ inžinierius paskatino ieškoti būdų kaip iš savo kuklaus bolido išspausti maksimumą. Atsikratyti nereikalingo balso – padaryta, sumontuoti tinkamas padangas – padaryta, įgrūsti galingą variklį – ... Ties šia vieta „Volkswagen“ inžinieriai pranoko patys save, mat „Pikes Peak“ varžyboms paruoštas „Golf GTI“ turėjo ne vieną, bet du variklius. Tai buvo kuklūs – 1,3 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų varikliai. Kiekvienas iš jų išvystė po 250 arklio galių.
1986 metais į „Pikes Peak“ varžybas atvykusi „Volkswagen“ komanda buvo išsikėlusi labai aukštus tikslus. Komandos vadovus tenkino tik pirmoji vieta, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Juk tai „Volkswagen“ – viskas arba nieko.
Varžybų debiutantas tam tikrose atkarpose neatsilikdavo nuo lyderių, tačiau net ir meistriškai Jochi Kleinto valdomas automobilis negalėjo paneigti elementarių fizikos dėsnių. Galutinėje įskaitoje „Volkswagen Golf GTI“ užėmė garbingą – ketvirtą vietą.

REKLAMA

Volkswagen Golf su dviem varikliais (7)


Komandos nariai supratę, jog du „Polo“ motorai nėra pats idealiausias pasirinkimas, į 1987 metais vykusias varžybas atvyko su kardinaliai pasikeitusiu monstru. 1,3 litro motorai buvo išmesti pro langą, o jų vietą užėmė du 1,8 litro, keturių cilindrų jėgos agregatai, kurių bendras pajėgumas siekė 652 arklio galias. Ši tarpkontinentinė raketa buvo sumontuota į automobilį, kuris svėrė vos 1050 kilogramų!
Įprastai, tokio pajėgumo automobiliai būna aprūpinti aerodinamiką gerinančiomis detalėmis: milžinišku galiniu spoileriu ir kitais aerodinaminiais elementais, tačiau „Volkswagen“ bolidas mažai kuo skyrėsi nuo savo brolio, kurį vairuodavo automobilių entuziastai bendro naudojimo keliuose.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf su dviem varikliais (1)


Jochi Kleintas prie starto linijos atvažiavo tikėdamasis, jog jam pavyks įveikti visus konkurentus. Trasą jis pažinojo kaip savo penkis pirštus, o naujutėlis bolidas dinaminėmis savybėmis nenusileisdavo kolegoms, kurių vairuotojai taip pat troško pergalės.
Šį kartą „Golfas“ pateisino didžiausius lenktynininko lūkesčius. Įveikęs pusę lenktynių distancijos, du variklius turintis „Golfas“ diktavo tempą ir demonstravo kvapą gniaužiančius rezultatus. Jochi Kleintas norėdamas padidinti savo pranašumą, jis galėjo pasinaudoti išskirtine „Golfo“ savybe – vieno mygtuko paspaudimu pasirinkti, kurie ratai turėtų į priekį stumti kompaktišką hečbeką. Esant reikalui, lenktynininkas galėjo įjungti tik priekinių, galinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavarą. Šis privalumas buvo įdiegtas ne tik dėl noro turėti pranašumą, bet ir leisti lenktynininkui automobilį pritaikyti prie pasikeitusių važiavimo sąlygų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf su dviem varikliais (3)


„Golfui“ artėjant link finišo linijos, „Volkswagen“ komanda pradėjo džiūgauti ir iš šaldytuvo traukė šampano butelius, kurie leistų įprasminti pergalę „Pikes Peak“ varžybose. Likusi trims posūkiams iki finišo, vidurinį pirštą nusprendė iškelti nekaltai atrodantis šarnyras, o ne komplikuota transmisija ar vienas iš dviejų variklių. Kad tave kur! Šis „smulkus“ gedimas ne tik privertė Jochi Kleintą sumažinti važiavimo tempą. Šis gedimas privertė „Volkswagen“ komandą pasitraukti iš varžybų ir iš rankų paleisti pergalę, apie kurią svajojo kiekvienas „Volkswagen“ komandos narys.

GALERIJA


VIDEO





REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų