Kitoks „Golfas“
Pakankamai sudėtinga ir ištvermės reikalaujanti trasa „Volkswagen“ inžinierius paskatino ieškoti būdų kaip iš savo kuklaus bolido išspausti maksimumą. Atsikratyti nereikalingo balso – padaryta, sumontuoti tinkamas padangas – padaryta, įgrūsti galingą variklį – ... Ties šia vieta „Volkswagen“ inžinieriai pranoko patys save, mat „Pikes Peak“ varžyboms paruoštas „Golf GTI“ turėjo ne vieną, bet du variklius. Tai buvo kuklūs – 1,3 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų varikliai. Kiekvienas iš jų išvystė po 250 arklio galių.
1986 metais į „Pikes Peak“ varžybas atvykusi „Volkswagen“ komanda buvo išsikėlusi labai aukštus tikslus. Komandos vadovus tenkino tik pirmoji vieta, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Juk tai „Volkswagen“ – viskas arba nieko.
Varžybų debiutantas tam tikrose atkarpose neatsilikdavo nuo lyderių, tačiau net ir meistriškai Jochi Kleinto valdomas automobilis negalėjo paneigti elementarių fizikos dėsnių. Galutinėje įskaitoje „Volkswagen Golf GTI“ užėmė garbingą – ketvirtą vietą.
Komandos nariai supratę, jog du „Polo“ motorai nėra pats idealiausias pasirinkimas, į 1987 metais vykusias varžybas atvyko su kardinaliai pasikeitusiu monstru. 1,3 litro motorai buvo išmesti pro langą, o jų vietą užėmė du 1,8 litro, keturių cilindrų jėgos agregatai, kurių bendras pajėgumas siekė 652 arklio galias. Ši tarpkontinentinė raketa buvo sumontuota į automobilį, kuris svėrė vos 1050 kilogramų!
Įprastai, tokio pajėgumo automobiliai būna aprūpinti aerodinamiką gerinančiomis detalėmis: milžinišku galiniu spoileriu ir kitais aerodinaminiais elementais, tačiau „Volkswagen“ bolidas mažai kuo skyrėsi nuo savo brolio, kurį vairuodavo automobilių entuziastai bendro naudojimo keliuose.
Jochi Kleintas prie starto linijos atvažiavo tikėdamasis, jog jam pavyks įveikti visus konkurentus. Trasą jis pažinojo kaip savo penkis pirštus, o naujutėlis bolidas dinaminėmis savybėmis nenusileisdavo kolegoms, kurių vairuotojai taip pat troško pergalės.
Šį kartą „Golfas“ pateisino didžiausius lenktynininko lūkesčius. Įveikęs pusę lenktynių distancijos, du variklius turintis „Golfas“ diktavo tempą ir demonstravo kvapą gniaužiančius rezultatus. Jochi Kleintas norėdamas padidinti savo pranašumą, jis galėjo pasinaudoti išskirtine „Golfo“ savybe – vieno mygtuko paspaudimu pasirinkti, kurie ratai turėtų į priekį stumti kompaktišką hečbeką. Esant reikalui, lenktynininkas galėjo įjungti tik priekinių, galinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavarą. Šis privalumas buvo įdiegtas ne tik dėl noro turėti pranašumą, bet ir leisti lenktynininkui automobilį pritaikyti prie pasikeitusių važiavimo sąlygų.
„Golfui“ artėjant link finišo linijos, „Volkswagen“ komanda pradėjo džiūgauti ir iš šaldytuvo traukė šampano butelius, kurie leistų įprasminti pergalę „Pikes Peak“ varžybose. Likusi trims posūkiams iki finišo, vidurinį pirštą nusprendė iškelti nekaltai atrodantis šarnyras, o ne komplikuota transmisija ar vienas iš dviejų variklių. Kad tave kur! Šis „smulkus“ gedimas ne tik privertė Jochi Kleintą sumažinti važiavimo tempą. Šis gedimas privertė „Volkswagen“ komandą pasitraukti iš varžybų ir iš rankų paleisti pergalę, apie kurią svajojo kiekvienas „Volkswagen“ komandos narys.