• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didieji automobilių koncernai dažniausiai atlieka tik vieną misiją - patenkinti pirkėjų poreikius. Jeigu jiems patinka didžiulės baržos, kurios 100 kilometrų suvartoja 20 litrų benzino - puiku! Tai ypač galioja „General Motors“ koncernui, kurio reputacija visame pasaulyje nėra pati geriausia. 
Tuo tarpu Europoje ar Japonijoje įsikūrę automobilių gamintojai nuolatos skirdavo didžiulį dėmesį inovacijoms, kurios visuomenei labai dažnai būdavo pristatomos per anksti. Pavyzdžiui, navigacijos įranga, lietimui jautrūs ekranai, automatinės stabdymo sistemos, prietaisų skydeliai ir pan. Ne išimtis yra ir elektra varomi automobiliai, kurie pirmą kartą pasaulyje pasirodė prieš daugiau kaip 100 metų, tačiau dėl neišvystytos technologijos tolimesnis elektromobilių egzistavimas buvo pasmerktas.

Didieji automobilių koncernai dažniausiai atlieka tik vieną misiją - patenkinti pirkėjų poreikius. Jeigu jiems patinka didžiulės baržos, kurios 100 kilometrų suvartoja 20 litrų benzino - puiku! Tai ypač galioja „General Motors“ koncernui, kurio reputacija visame pasaulyje nėra pati geriausia. 
Tuo tarpu Europoje ar Japonijoje įsikūrę automobilių gamintojai nuolatos skirdavo didžiulį dėmesį inovacijoms, kurios visuomenei labai dažnai būdavo pristatomos per anksti. Pavyzdžiui, navigacijos įranga, lietimui jautrūs ekranai, automatinės stabdymo sistemos, prietaisų skydeliai ir pan. Ne išimtis yra ir elektra varomi automobiliai, kurie pirmą kartą pasaulyje pasirodė prieš daugiau kaip 100 metų, tačiau dėl neišvystytos technologijos tolimesnis elektromobilių egzistavimas buvo pasmerktas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf I (5)


Vis dėlto, bent kartą per vieną dešimtmetį visuomenei buvo pristatomas alternatyvia energija varomos mašinos, kurios galbūt būtų sudominusios eilinius žmones. Bandymų būta labai daug, tačiau didžioji dauguma projektų viešumoje pasirodydavo vieną kartą, sulaukdavo gausių pramonės ekspertų aplodismentų ir viskas.
Tuo tarpu „Volkswagen“ elektros energija varomų automobilių liga užsikrėtė prieš keletą dešimtmečių. Ne vienerius metus tobulinę elektros pavarą, pirmasis ir rankomis apčiuopiamas produktas buvo 1976 metais gimęs „Volkswagen Elektro Golf“.

REKLAMA

Volkswagen Golf I (6)


Iš pažiūros, automobilis atrodė lygiai taip pat kaip ir bet kuris kitas „Volkswagen Golf“ hečbekas. Tačiau po jo variklio dangčiu slypėjo ne 75 arklio galias išvystantis keturių cilindrų benzininis motoras, o 27 arklio galias išvystantis elektros motoras, kuris buvo suporuotas su standartine keturių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Elektra varomas „Golf“ gimė ne tik dėl inžinierių noro surasti naują jėgainę tinkamą automobiliui. Elektromobilis gimė ir dėl itin skaudžios naftos krizės, kuri visą pasaulį supurtė 1973 metais. Šis įvykis privertė daugelį gamintojų investuoti į efektyvesnius variklius, o „Volkswagen“ norėdama apsidrausti iš anksto, pradėjo elektra varomų automobilių bandymus.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Golf I (7)


„Volkswagen“ norėdama pademonstruoti pasitikėjimą šiuo projektu, pagamino net 20 „Elektro Golf“ prototipų, kurie buvo išleisti į bendro naudojimo kelius. Iki 1986 metų „Volkswagen“ inžinieriai šiuos prototipus vairavo bendro naudojimo keliuose, rinko svarbią informaciją ir ieškojo būdų kaip patobulinti automobilyje esančias baterijas.
Antroji elektra varomo „Golf“ evoliucija buvo pristatyta 1989 metais. Ant antrosios kartos „Golf“ platformos sukurta elektromobilis turėjo 18,5 kWh arba 25 arklio galias išvystantį elektros motorą, kuris hečbekui leisdavo iki 50 km/val. įsibėgėti per 13 sekundžių.
1993 metais buvo pristatyta trečioji „Golf“ elektromobilio karta. Šį kartą automobilis buvo kuriamas kartu su „Siemens“ inžinieriais, kurie padėjo tobulinti elektros motorą. Šį kartą baterijų talpa buvo padidinta iki 180 Ah, bendras automobilio svoris sumažėjo 96 kilogramais. Be to, automobilis su pilnai įkrautomis baterijomis galėjo nuvažiuoti iki 90 kilometrų, o joms išsikrovus, norint baterijas pakrauti iki 80%, automobilis turėdavo stovėjimo aikštelėje praleisti pusantros valandos.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų