Vis dėlto, bent kartą per vieną dešimtmetį visuomenei buvo pristatomas alternatyvia energija varomos mašinos, kurios galbūt būtų sudominusios eilinius žmones. Bandymų būta labai daug, tačiau didžioji dauguma projektų viešumoje pasirodydavo vieną kartą, sulaukdavo gausių pramonės ekspertų aplodismentų ir viskas.
Tuo tarpu „Volkswagen“ elektros energija varomų automobilių liga užsikrėtė prieš keletą dešimtmečių. Ne vienerius metus tobulinę elektros pavarą, pirmasis ir rankomis apčiuopiamas produktas buvo 1976 metais gimęs „Volkswagen Elektro Golf“.
Iš pažiūros, automobilis atrodė lygiai taip pat kaip ir bet kuris kitas „Volkswagen Golf“ hečbekas. Tačiau po jo variklio dangčiu slypėjo ne 75 arklio galias išvystantis keturių cilindrų benzininis motoras, o 27 arklio galias išvystantis elektros motoras, kuris buvo suporuotas su standartine keturių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Elektra varomas „Golf“ gimė ne tik dėl inžinierių noro surasti naują jėgainę tinkamą automobiliui. Elektromobilis gimė ir dėl itin skaudžios naftos krizės, kuri visą pasaulį supurtė 1973 metais. Šis įvykis privertė daugelį gamintojų investuoti į efektyvesnius variklius, o „Volkswagen“ norėdama apsidrausti iš anksto, pradėjo elektra varomų automobilių bandymus.
„Volkswagen“ norėdama pademonstruoti pasitikėjimą šiuo projektu, pagamino net 20 „Elektro Golf“ prototipų, kurie buvo išleisti į bendro naudojimo kelius. Iki 1986 metų „Volkswagen“ inžinieriai šiuos prototipus vairavo bendro naudojimo keliuose, rinko svarbią informaciją ir ieškojo būdų kaip patobulinti automobilyje esančias baterijas.
Antroji elektra varomo „Golf“ evoliucija buvo pristatyta 1989 metais. Ant antrosios kartos „Golf“ platformos sukurta elektromobilis turėjo 18,5 kWh arba 25 arklio galias išvystantį elektros motorą, kuris hečbekui leisdavo iki 50 km/val. įsibėgėti per 13 sekundžių.
1993 metais buvo pristatyta trečioji „Golf“ elektromobilio karta. Šį kartą automobilis buvo kuriamas kartu su „Siemens“ inžinieriais, kurie padėjo tobulinti elektros motorą. Šį kartą baterijų talpa buvo padidinta iki 180 Ah, bendras automobilio svoris sumažėjo 96 kilogramais. Be to, automobilis su pilnai įkrautomis baterijomis galėjo nuvažiuoti iki 90 kilometrų, o joms išsikrovus, norint baterijas pakrauti iki 80%, automobilis turėdavo stovėjimo aikštelėje praleisti pusantros valandos.