Sausio 24 dieną Almas Rupšlaukis ir Darius Jokubauskas Lietuvos kolegijų direktorių konferencijos (LKDK) atstovams pristatė Lietuvos aukštojo neuniversitetinio mokslo strategiją. Strategija (ir ją lydinti komunikacijos programa) skirta teigiamam Kolegijų įvaizdžiui formuoti ir jų žinomumui didinti šalies visuomenės akyse. Absoliučiai unikali strategija būtų kuriama pirmą kartą Lietuvoje, šiuo metu autoriai suinteresuotas puses kviečia įsijungti į diskusijas, skirtas aukštojo mokslo vizijai formuoti.
Autoriai jau turi patirties tiriant aukštojo mokslo paslaugų vartotojus, artimiausiu metu visuomenei ir LKDK atstovams ketinama pristatyti Lietuvos „studento portretą“. Sekančiame etape būtų atliekami tyrimai, skirti aukštojo neuniversitetinio mokslo raidai Lietuvoje ir užsienyje (nuo 2000 m.). Šių tyrimų ir suinteresuotų pusių nuomonių pagrindu būtų formuojama šalies koleginio mokslo vizija ir strateginiai siekiai. Šiomis dienomis projektinis pasiūlymas taip pat teikiamas šalies studentų organizacijoms, autoriai siekia išgirsti aktyviausios ir labiausiai suinteresuotos visuomenės dalies nuomonę. Projektinį pasiūlymą galima atsisiųsti iš interneto tinklapio Mokslo.žinovai.lt, čia bus galima užsiregistruoti diskusijoms.
LR Švietimo ir mokslo ministerija yra numačiusi koleginių studijų sektoriaus plėtrai skirti Europos sąjungos struktūrinę paramą iki 2013 m. Tinkamai parinkus aukštojo mokslo plėtros prioritetus būtų papildomai galima pritraukti ne vien valstybės, bet ir privačias investicijas. Įgyvendinus Strategiją turėtų pagerėti koleginių studijų kokybė, aukštosios neuniversitetinės mokyklos bus patrauklios ir gebės konkuruoti su kitų ES valstybių aukštojo mokslo institucijomis. O tai savo ruožtu susilpnintų „protų nutekėjimą“ į užsienį, šalies darbo jėga taptų kvalifikuotesnė ir labiau konkurencinga bendrojoje ES darbo rinkoje.
Šis idėja atsirado kaip ilgametės darbo patirties išdava – Darius Jokubauskas rengia ir įgyvendina rinkodaros projektus nuo 1998 m. Almas Rupšlaukis nuo 2002 m. domisi nevalstybinio aukštojo mokslo plėtra, tiria kolegijų ir socialinių partnerių sąveikos galimybes. Strategijos autoriai nuo 2004 m. rengia ir įgyvendina su ES parama susijusius projektus švietimo, socialiniame ir kultūros plėtros srityse. Kuriant aukštos pridėtinės vertės projektą autoriai tikisi panaudoti įgytas žinias ir darbo patirtį, įgytą Lietuvos aukštosiose mokyklose (nuo 2000 m.).
Lietuvos aukštojo neuniversitetinio mokslo strategiją galite rasti čia.