• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenktynininkas Karolis Raišys pasklaidė savo telefono galeriją ir atsekė, kad spalio 17 dieną naujojo „Land Rover Defender“ senelis, 46 metų amžiaus trečiosios serijos „Land Rover 109 Station Wagon“, savo jėgomis įriedėjo į „Automuziejaus“ Vilniuje dirbtuves.

18

Lenktynininkas Karolis Raišys pasklaidė savo telefono galeriją ir atsekė, kad spalio 17 dieną naujojo „Land Rover Defender“ senelis, 46 metų amžiaus trečiosios serijos „Land Rover 109 Station Wagon“, savo jėgomis įriedėjo į „Automuziejaus“ Vilniuje dirbtuves.

REKLAMA

Praėjo vos daugiau nei mėnuo ir lapkričio 25-osios vakare gerokai modernizuotas ir Dakaro ralį šturmuoti paruoštas automobilis jau stovėjo išlydėtuvėse „Jaguar Land Rover“ salone Vilniuje tarp jaunųjų savo giminaičių.

Klasikinių automobilių „Dakar Classic“ įskaitoje lenktyniausiantis K. Raišys sako, kad paskutinis pasiruošimo mėnuo galimai yra sunkiausia Dakaro dalis.

Pirmoji pergalė – važiuojantis automobilis

Dar vienas naujas lietuvių ekipažas šturmuos Dakaro ralį. Šalies ralio čempionas ir daugiausia titulų tarptautinėse klasikinių automobilių lenktynėse Lietuvai parvežęs K. Raišys kartu su Ignu Daunoravičiumi 2025 metų sausį kovos „Dakar Classic“ įskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA

Visiškai ne atsitiktinumas, kad britiškų automobilių gerbėjas ir vienintelis sertifikuotas „Land Rover“ vyresnysis instruktorius Baltijos šalyse pasirinko būtent jau ikona tapusį „Defender“ senelį, pasaulio užkariautoją, žemėlapius braižiusių ekspeditorių kompanioną. Su ką tik surinktu ir didžiausiam iššūkiui pritaikytu klasikiniu automobiliu lapkričio 25-osios vakarą „Jaguar Land Rover“ salone Vilniuje galėjo susipažinti „Land Rover“ klientai, svečiai ir žiniasklaida.

REKLAMA

Į dykumų, nuotykių ir kelionių aura apgaubtą naujų automobilių saloną atvyko ir daug prie K. Raišio automobilio paruošimo prisidėjusių draugų, entuziastų. Jie visi sutarė: jau tai, kad automobilis stovi čia pasiruošęs išvažiuoti į Saudo Arabiją, yra didelis laimėjimas.

„Tai buvo velniškas išbandymas man ir visai komandai. Aš žinojau, kad Dakaras yra sunkus, bet nežinojau, jog pasiruošimas yra toks sudėtingas. O dar paėmus tą faktą, kad pasiruošimas truko tik mėnesį, gal ir gerai, kad reikėjo taip trumpai kentėti“, – pusiau juokais mestelėjo K. Raišys.

REKLAMA
REKLAMA

Atsirado automobilis, greitai išsipildė ir svajonės

Lietuvis 1978-ųjų gamybos „Land Rover Defender“ senelį dar vasarą nusipirko Švedijoje. Kadangi, kaip sako lenktynininkas, jis kolekcionuoja ne automobilius, o istorijas, pasiimti jo nuvyko pats su naujuoju „Defender“. Beveik pusę amžiaus skaičiuojantis trečiosios serijos „Land Rover“ buvo matęs gyvenimo, vietomis kėbulą bei rėmą jau rūdys buvo pradėjusios graužti, tačiau jis važiavo visai neblogai, buvo gerai veikiantis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

K. Raišys ieškojo būtent tokio modelio, nes jis dalyvavo pačiame pirmame Dakaro ralyje 1979-aisiais. Šių metų pradžioje apsiuostinėjęs sunkiausiose pasaulio lenktynėse su nauju „Defender“, kur dalyvavo kaip žurnalistų automobilio vairuotojas, panorėjo jame startuoti klasikinių automobilių įskaitoje. Apie tai jis kalbėjo nedrąsiai, tačiau, netikėtai susidėliojus visiems taškams ant „i“, teko suktis iš situacijos ir padaryti neįmanomą darbą: paruošti automobilį Dakaro lenktynėms per mėnesį.

REKLAMA

Nors nemirtingasis „Land Rover“ net ir po 46 metų eksploatacijos gana neblogai jautėsi kelyje, Saudo Arabijos dykynių šturmui lenktynių režimu reikėjo rimtų modifikacijų, patobulinimų ir, žinoma, – visos saugumo įrangos.

Metų darbas – per mėnesį

Per mėnesį automobiliui buvo nuimtas kėbulas, pervirintas rėmas, sumontuotas galingesnis, tačiau laikmetį ir modelį atitinkantis legendinis „Rover“ V8 variklis, nauja pavarų dėžė, reduktoriai, važiuoklė ir kiti komponentai, buvo sutvirtintas rėmas, išpjaustytas ir atnaujintas kėbulas.

REKLAMA

Tiesa, kai kurie komponentai ne visai nauji. Automobilis netapo neatpažįstamu dykumų monstru, K. Raišys norėjo išlaikyti jo DNR, be to, ir taisyklės neleidžia nukrypti nuo istorijos. Tiesiog susidėvėję komponentai buvo pakeisti naujais – konstrukciniu atžvilgiu modelis išliko originalus.

Didžiausias galvos skausmas buvo saugumo įrangos montavimas. Į tokį kėbulą turinčius „Land Rover“ modelius niekas nėra montavęs saugos lankų, sportinių sėdynių, tad reikėjo gerai pasukti galvą, kaip tą padaryti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Didžiausią nerimą kėlė tiksintis laikrodis. Laiko nebuvimas lėmė nelabai racionalius sprendimus: jie retai pasiteisindavo ir galiausiai surydavo dar daugiau brangių valandų“, – apie pasiruošimą pripažįsta K. Raišys.

Besiplečiantis pagalbininkų ratas

Prie automobilio meistrai visą mėnesį darbavosi nuo ankstyvo ryto iki išnaktų, netgi keliomis pamainomis. Anot lenktynininko, bėgant laikui atsirado vis daugiau entuziastų, kurie norėjo prisidėti prie pasiruošimo Dakarui.

REKLAMA

„Netikėčiausius jausmus sukėlė žmonės. Kiek skirtingų ir įdomių pagalbininkų susibūrė aplink šį projektą! Jis augo ridendamasis lyg sniego gniūžtė, atsirado vis daugiau prisidedančių, kas tapo nerealiu procesu“, – draugiškumu ir pagalba džiaugiasi sportininkas.

K. Raišys pripažįsta, jog automobilį vien tam, kad išvažiuotų į Dakarą, buvo galima padaryti greičiau ir paprasčiau, tačiau tai, pasak lenktynininko, – nesolidu. Jo Dakaro lenktynių tikslas turi būti ne automobilio paruošimas, ne startas, o finišas. Pageidautina – kuo aukštesnėje pozicijoje.

REKLAMA

Ieškos tikros Dakaro ralio dvasios

Kiek įmanoma aukštai kilti su pačiu seniausiu automobiliu iš visų „Dakar Classic“ dalyvių – parodys laikas. Kita vertus, originaliojo Dakaro ralio patirtį atkurti norintis Karolio ir Igno ekipažas sako, kad pirmiausia tai turi būti didelė avantiūra ir nuotykis.

„Aš neįsivaizduoju, kas manęs laukia Saudo Arabijoje, kaip reikės važiuoti, taisyti automobilį, ir man tas labai patinka. Kiek kalbėjau su Dakaro dalyviais, visi geriausiai pamena pirmuosius savo Dakarus, nes nei vienas nesuprato, kur atsidūrė, ir tai jiems tapo didžiausiu nuotykiu. Apskritai pirmasis ralis Paryžius–Dakaras 1979 metais visiems dalyviams buvo didelis nuotykis, kurio jie nesuprato. Džiaugiuosi, kad pats savo pirmąjį Dakarą, tą kelionės dvasią galėsiu išgyventi istoriniame automobilyje, kuris matė tas pirmąsias sunkiausiais bekelės lenktynes“, – užbaigia K. Raišys.

Jo istorijų apie automobilio paruošimą ir laukiančias varžybas klausiusiai publikai išlydėtuvių renginys neprailgo, o pasibaigė jis ikoniškai. „Land Rover 109 Station Wagon“ į Barselonos uostą, iš kurio plauks į Saudo Arabiją, išvažiavo taip pat, kaip atvyko iš Švedijos: ant naujojo „Defender“ tempiamo autovežio.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų