Pasak jo, keturias valandas užtrukusiose derybose su vadovybe ir įmonės valdyba apskritai nepaliestas klausimas dėl naujos kolektyvinės sutarties pasirašymo, taip pat abi šalys liko prie savo pozicijų dėl darbo apmokėjimo sistemos.
„Bendrovė nori ją reguliuoti savais įsakymais, profesinė sąjunga nori taip, kaip yra Darbo kodekse ir kaip buvo nuo 2018 metų, kad sistema būtų nustatyta kolektyvinėje sutartyje“, – BNS tvirtino A. Markevičius.
„Dėl darbo užmokesčio sutarimo taip pat nepasiekėme, kadangi bendrovė norėjo, kad mes sutiktumėme su 10 proc. darbo užmokesčio fondo didinimu, vidutiniu kėlimu visiems darbuotojams. Tas vidutinis, kaip pasakė valdybos narys, gali būti diferencijuotai: vienam 5, kitam 10, kitiems 15 procentų. Mes su tuo nesutikome“, – sakė jis.
Anot jo, profesinė sąjunga informavo valdybą, kad savaitei skelbia moratoriumą protestams ir kviečia tiek valdybą, tiek bendrovę „įvairiais formatais spręsti reikalavimus, kuriuos iškėlė profesinė sąjunga“, jei to nepavyks, žadama rengti streiką.
„Turime teismus, teismai eina į pabaigą dėl streiko teisėtumo. Tikimės, kad sprendimas bus vasario antrojoje pusėje, pirmosios instancijos teismas jau pripažino streiką teisėtu. Tai, be abejo, bus streikas, kitos išeities nematome“, – kalbėjo A. Markevičius.
Profesinės sąjungos pirmininko teigimu, iki tol bus ieškoma ir galimų naujų protesto formų, tačiau jau trečiadienį darbuotojai, anot jo, susidūrė su trukdymu: darbuotojams, dirbantiems ne Antakalnio padalinyje, kur įsikūrusi administracija, o kituose padaliniuose, užblokuota galimybė su pažymėjimais patekti į administracijos patalpas.
Savo ruožtu įmonės vadovas Darius Aleknavičius BNS atsiųstame komentare patvirtino, kad valdyba be siūlymo šiemet 10 proc. didinti bendrą darbo užmokesčio fondą iškėlė tikslą, jog mėnesinis vairuotojų atlyginimas pasiektų 1000 eurų į rankas. Pasak jo, šiuo metu „rengiama skaidri, sąžininga ir teisinga atlygio sistema visiems įmonės darbuotojams, kuri bus pateikta derinimui visoms profesinėms sąjungoms“.
„Taip pat sutarta darbuotojų darbo sąlygų gerinimo klausimus toliau spręsti socialinio dialogo keliu, pasitelkiant profesinių sąjungų atstovus, profesinėms sąjungoms nepriklausančius darbuotojus bei valdybos narius“, – sakė įmonės vadovas.
Anot jo, įmonėje sąlygų gerinimas vykdomas etapais: jau pakelti atlyginimai mažiausiai uždirbusiems darbuotojams, mažinamas atlygio atotrūkis tarp daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų, panaikintas žalų atlyginimas, įrengti poilsio nameliai ir kt.
Nuo rugsėjo dėl jos reikalavimų nevykdymo protestuojanti VVT profesinė sąjunga šią savaitę laikinai stabdė akcijas, laukdama derybų. Savo ruožtu VVT administracija žada iki vasario pratęsti kompensacijas už COVID-19 testus neturintiems galimybių paso vairuotojams, kaip to prašė dalis darbuotojų, sako ieškanti ir kitų nuolaidų.
Profesinė sąjunga dėl reikalavimų nevykdymo planavo ir streikus, tačiau šie atidėti bent iki pavasario ginčams su įmonės administracija persikėlus į teismą.
Iš viso įmonėje „Vilniaus viešasis transportas“ dirba apie 1,9 tūkst. žmonių. Profesinei sąjungai priklauso daugiau nei 1,2 tūkst. darbuotojų.