Meras nenuleidžia rankų ir siekdamas finansavimo siūlo skaidyti paskutinį aplinkkelio darbų etapą dalimis, praneša LRT televizijos naujienų laida „Šiandien“.
Šešių eismo juostų gatvė turėtų apjuosti gyvenamuosius Vilniaus rajonus visame vakariniame miesto pakraštyje nuo Oslo iki Ukmergės gatvės. Pirmas Vakarinio aplinkkelio etapas iki Karoliniškių jau senokai baigtas, antrąjį, iki Pilaitės, žadama atiduoti vėlų kitų metų rudenį, o štai trečiajam, iki Ukmergės gatvės, dar net finansavimas neužtikrintas. Jam reikėtų maždaug 300 mln. litų.
Susisiekimo ministerijos pozicija – tokių pinigų galima tikėtis tik po 2014-ųjų, iš naujos Europos Sąjungos finansavimo programos. Miesto meras pinigų nori jau kitąmet, todėl paskutinį aplinkkelio etapą siūlo skaidyti dalimis.
„Jeigu mes trečiąjį etapą suskaidysime į A ir B dalis, tai iki 2015 metų mes turėsime jungtį su Šiaurine gatve. Šiuo atveju viskas priklausys nuo susitarimo su ministerija. Jeigu mes gausime papildomą finansavimą, tai darbai būtų paspartinti maždaug 2 metais“, – kalbėjo Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Sostinės valdžia dar šį finansavimo periodą Vakariniam aplinkkeliui norėtų gauti apie 130 mln. litų ES paramos. Tačiau finansavimo sąlyga – kad trasoje nebūtų privačios žemės sklypų. Pasak mero, pradinėje etapo dalyje – šiek tiek daugiau kaip 3 kilometrų ruože – žemės jau yra išpirktos.
„Galiu aiškiai pasakyti, kad trečiam etapui lėšų iš šios Europos finansinės perspektyvos nėra numatyta. Tačiau manome, kad galėtume pradėti šito etapo suskaidymo į dvi dalis procedūrą. Kadangi tai reikės derinti ir su Europos Komisija, tokie procesai užtrunka pakankamai ilgai“, – sakė laikinasis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Sostinės valdžia tikisi, kad Europos Komisijos procedūros netruks ilgiau kaip pusmetį. Kitąmet pradėjus paskutinio etapo darbus, Vakarinis aplinkkelis būtų baigtas maždaug po penkerių metų.
Pasak E. Masiulio, dalį Vilniaus valdžios prašomų pinigų aplinkkelio darbams paspartinti galbūt būtų galima rasti iš kitų ES lėšomis finansuojamų projektų, bet tai – jau naujosios Vyriausybės rūpestis.
Per pastaruosius ketverius metus į Vilniaus aplinkkelius, kurie tiesiami tam, kad sumažėtų transporto srautai pačiame mieste, jau investuota apie pusė milijardo litų.