Nuo rugpjūčio derybomis ir per teismus beveik 4,5 milijono litų iš bendrovės „flyLAL“ neatgaunantis Vilniaus oro uostas ieško prokurorų pagalbos.
„flyLAL“, kaip ir kitos oro bendrovės, renka išskrendančio keleivio mokesčius, kuriuos turi grąžinti oro uostui. Generalinės prokuratūros prašoma išsiaiškinti, ar teisindamasis sunkia ekonomine padėtimi ir negrąžindamas surinktų mokesčių valstybės įmonei, „flyLAL“ nedaro nusikaltimo.
„Pagal atitinkamus baudžiamosios teisės klausimus reglamentuojančius aktus, jeigu įmonės būklė yra sunki, įmonės vadovas turi kreiptis dėl bankroto bylos iškėlimo, o ne bloginti kreditoriaus, kartu ir valstybės, interesus.
Generalinės prokuratūros prašome įvertinti, ar aviakompanicijos veiksmuose nėra nusikaltimo požymių, ar tas mokestis nėra jų pasisavinamas“, – LTV naujienų tarnybai sakė Vilniaus oro uostui atstovaujantis advokatas Kęstutis Virbickas.
„flyLAL“ pripažįsta šiuo metu turinti sunkumų, bet nori, kad į pasikeitusias rinkos sąlygas atsižvelgtų ir oro uostas.
„Mus stebina tai, kad Vilniaus oro uostas neina su mumis į kalbas, tačiau spaudimą daro tik mums, didžiausiam nacionaliniam vežėjui, o užmerkia akis, kad ir kitos oro bendrovės, pavyzdžiui, latvių „airBaltic“, taip pat yra įsisikolinusios“, – teigė „flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.
Pastaruoju metu oro uostui maždaug vieno mėnesio skolų turi oro bendrovės „Aurela“ ir „airBaltic“. Pastaroji grąžinti skolą delsia pirštu rodydama į „flyLAL“, skolingą kur kas daugiau. Esą, jei galima neskubėti atsiskaityti vienai bendrovei, galima ir kitoms.
Oro uostas tikisi, kad prokurorų išvada turės įtaką susisiekimo ministerijai sprendžiant, ar pratęsti „flyLAL“ veiklos licenciją kitiems metams.
Gavus duomenų, kad įmonės finansinė padėtis iš tiesų labai bloga, licencija gali būti atimta. Tačiau tam reikia tvirtų įrodymų.
Ataskaitas apie savo veiklą Vilniaus oro uoste dirbančios įmonės turi pateikti iki lapkričio pabaigos.
Aurelija Malakauskaitė
LTV naujienų tarnyba