Norėdama parodyti vadinamosios specialiosios operacijos privalumus, Rusijos vyriausybė nusprendė pademonstruoti šalies automobilių pramonės augimą ir modernizaciją. Rusams teigiama, kad į naujų automobilių rinką sugrįžo tautos mylimi „Moskvič“ ir „Volga“ prekių ženklai, o anksčiau problemų turėjusi „AvtoVaz“ dabar yra geresnėje padėtyje.
Vis dėlto, vyriausybės pateikiama informacija smarkiai skiriasi nuo niūrios ir karčios realybės. Didžioji Rusijos automobilių pramonės modernizacijos dalis yra pagrįsta vakarietiškomis technologijomis.
Pavyzdžiui, nauji „Moskvič“ automobiliai gaminami buvusioje „Renault“ gamykloje, kurioje rusai tik surenka iš Kinijos atgabentus „JAC“ markės modelius. Panašūs procesai vyksta ir buvusioje „Škoda“ gamykloje, kurioje surenkami kinų „Changan“ automobiliai su „Volga“ logotipu.
„AvtoVaz“ situacija taip pat kelia nemažai klausimų. Išskyrus „Niva“ modelį, likusi gamyba remiasi „Renault“ technologijomis, nors oficialiai tvirtinama, kad tai yra grynai rusiškos inžinerijos rezultatas.
Nepaisant iššūkių, „Lada“ ne vieną kartą siekė parodyti, jog jų inžinerijos departamentas dirba visu pajėgumu. Štai, 2023 metais „Lada“ pademonstravo „X-Cross 5“ modelį, kuris pagal pirminį sumanymą turėjo rinkoje debiutuoti tų pačių metų vasarą, tačiau net ir praėjus metams, „Lada“ salonuose šio modelio dar nematyti.
Vėliau paaiškėjo, kad naujasis „Lada X-Cross 5“ yra kiniškas „FAW Bestune T77“. Vienintelis skirtumas tarp „Lada“ ir „FAW“ modelių – tai priekyje esantis logotipas. Identišką veiklos modelį taiko naujas automobilių gamintojas „Xcite“. Ji šiemet Rusijoje pristatė „X-Cross 7“ modelį, kuris tebuvo kiniško „Chery Tiggo 7“ kopija.
Naujienų agentūra „Reuters“ praneša, kad „Chery“ šiais metais perėmė tris gamyklas, kuriose anksčiau buvo gaminami „Volkswagen“, „Mercedes“ ir „Nissan“ automobiliai. Vienoje iš šių gamyklų dabar surenkami „Xcite“ markės modeliai.
Vis dėlto, „Chery“, kuri perėmė šias gamyklas, oficialiai teigia, jog ji neturi nieko bendra su šia veikla ir vengia atsakyti į žiniasklaidos užklausas. Tikėtina, jog „Chery“ siekia išvengti bet kokių sąsajų su Rusija ir galimų sankcijų.
Pavyzdžiui, Kalugoje, kur anksčiau buvo gaminami „Škoda“ automobiliai, šiais metais planuojama surinkti apie 27 000 „Chery“ automobilių. Pranešama, kad ten taip pat buvo gaminami „Citroën C5 Aircross“ modeliai, naudojant kiniškas dalis, tačiau tikslių duomenų apie pagamintus automobilius nėra.
Apskritai, Kinijos automobilių gamintojai dabar užima daugiau nei pusę Rusijos naujų automobilių rinkos. Tačiau daugelis rusų ieško įvairių būdų, kaip įsigyti vakarietiškus automobilius.
Kai kurie pasirengę sumokėti didesnę sumą, kiti slapta importuoja automobilius iš skirtingų Europos šalių per Kaukazą ar Centrinę Aziją.