Vežėjai mėgina atsiauginti raumenis, pasinaudodami trapiu Europos atsigavimu: atsiradus paslaugos poreikiui, didina vežimo paslaugų kainas. Jos kol kas auga simboliškai, tačiau tai bendrovėms leidžia tikėtis pelno. Ar atsigavimas bus tvarus, anot vežėjų, parodys ruduo.
„Šiemet kainos kilo. Galima sakyti, kad kainos dabar bent jau tokio lygio, kad transporto sektorius gali
dirbti nenuostolingai. Pastaruosius dvejus metus važiavome vien dėl to, kad tik išgyventume“, –pasakoja Mindaugas Kapleris, transporto paslaugas teikiančios „Samarina“ generalinis direktorius.
Pasak jo, įkainius augina išaugusi paklausa. ES atsigaunant, didėja prekių srautai tiek iš Lietuvos, tiek
tarp ES ir Rytų kaimynių. Be to, sunkmečiu dalis vežimo paslaugų sektoriaus bendrovių bankrutavo, dabar tai dar labiau didina paklausą.
„Transporto parkas per pastaruosius dvejus metus yra visai neatnaujintas, nes nebuvo tam pinigų, nebuvo kaupiamas tinkamas rezervas. Dabar galima bent jau nenuostolingai dirbti, tikiuosi, kad ta tendencija išsilaikys ir galėsime sulaukti dar kainų padidėjimo, kad galėtume bent kokius pelnus skaičiuoti“, – sako M. Kapleris.
Algimantas Kondrusevičius, vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas, sako, kad apytiksliai gabenimo kainos išaugo 10–30 porc., priklausomai nuo įmonių strategijos.
„Vertinant bendras tendencijas rudenį kainos turėtų dar augti. Apskritai, rugsėjis–gruodis mums pats
pelningiausias periodas. Jei nebus augimo, kitąmet mūsų lauks W efektas“, – sako jis.
Ponas Kondrusevičius pažymi, kad Europoje ir Rytuose daug dirbantiems vežėjams Lietuva yra labai maža rinka, nesudaranti nei 10 proc. tad kalbėti apie konkrečias mūsų šalies tendencijas sunku