Jau kelis metus veikianti automobilių dalinimosi paslauga „CityBee“ savo parką papildė naujais elektromobiliais, dėl kurių sostinės gyventojai ir miesto svečiai galės išbandyti aplinkai draugišką keliavimo būdą.
Planuose – daugiau krovimo stotelių
„Lietuvoje kaip ir Europoje šiuo metu daug kalbama apie elektra varomas transporto priemones – visi sutinka, kad elektromobiliai yra mūsų ateitis, tačiau pirmieji žingsniai žengiami vis dar nedrąsiai, todėl džiaugiamės, kad privatus verslas investuoja ir padeda Vilniui tapti „žalesniu“ miestu. „CityBee“ pradėjus teikti elektromobilių dalinimosi paslaugą Vilnius tampa viena pirmųjų Europos sostinių, kurioje veikia vieša elektromobilių nuomos paslauga. Neabejotinai elektromobiliai yra Vilniaus ateitis, todėl sostinės savivaldybė siekia, ateityje iš viso atsirastų nuo 20 iki 60 elektromobilių krovos stotelių. Planuojame skelbti konkursą, kurio dėka elektromobilių keitimosi sistemos punktai būtų pritaikomi elektromobilių krovimui“, – teigia Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Šiuo metu elektrinius 5 „BMW i3“ elektromobilius klientai galės rasti ir palikti krautis 3 įkrovimo stotelėse prie Vilniaus miesto savivaldybės, Domininkonų gatvėje esančioje „Unipark“ stovėjimo aikštelėje ir prie automobilių salono „Krasta Auto“.
Kaip portalui tv3.lt sakė „CityBee“ direktorius Aurimas Drūtys, pagrindinis iššūkis diegiant elektromobilių krovimo sistemą – krovimo stotelių infrastruktūra.
„Reikėjo įkurti naujas krovimosi stoteles, kur žmonės galėtų krauti elektromobilius. Taip pat vienas iš iššūkių bus klientų švietimas. Kiekvienas norintis išsinuomoti elektromobilį turės išklausyti kelių minučių instruktažą internete“, - apie elektromobilių įvedimą į egzistuojantį automobilių parką kalbėjo jis. Vadovas tikisi, kad su Vilniaus savivaldybės pagalba ateityje mūsų sostinė bus viena pirmųjų Europoje turinti patogią automobilių dalinimosi paslaugą su 100 proc. elektromobilių parku.
Leis naudotis privilegijomis
Tiesa, „BMW i3” nuomos kaina sistemoje bus kiek daugiau nei dvigubai brangesnė nei „Fiat 500”, tačiau tai net gali atsipirkti. Mat elektromobiliai Vilniuje gali važinėti autobusams skirtomis juostomis, taip aplenkdami kamsčius. Jiems taip pat netaikomas mokestis už automobilio parkavimą aikštelėse, kurias administruoja miesto savivaldybė.
Taigi, viena minutė „i3“ automobiliu kainuos 0,36 euro centus, valanda – 13 eurų, o para 65 eurus (palyginimui, Fiat 500 minutės kaina siekia 0,15 euro centų). Šiek tiek skirsis ir automobilio užrakinimo procedūra. Klientas pirmiausiai turės elektromobilį prijungti prie krovimosi stotelės ir tik tada galima užbaigti rezervaciją.
Elektromobilio „i3“ kaina prasideda nuo 36,4 tūkst. eurų arba 125,7 tūkst. litų.