„Jie nori aukštos kokybės navigacinės sistemos, nori, kad laivas būtų stabilus, pakankamai tvarkingas ir kultūringas ir galėtų tenkinti aukštus standartus, taikomus tokiom operacijom“, - aiškina Laivyno ir ekspedicinių tyrimų vadovas Nerijus Blažauskas.
Jei prireiks, penkiems olandams talkinti pasiruošusi ir aštuonių lietuvių įgula. Olandai atsigabens pusseptintos tonos sveriantį ir ne vieną milijoną eurų kainuojantį savo robotą – gerokai didesnį nei šis, priklausantis universitetui. Robotas gali viską detaliai filmuoti ir vėliau pateikti trimatį vaizdą.
Tiesa, į lėktuvo vidų patekti nepavyks ir olandams, bet jie turėtų matyti daugiau detalių lėktuve, galbūt – abiejų pilotų kūnus. Operaciją pradėti galima būtų nors ir rytoj, bet nerimą kelia oras. Jūroje žadamas didelis bangavimas, o nuleisti į jūrą dideliam robotui reikia tik iki metro siekiančių bangų, ne didesnių.
Kol kas kontrakto suma neatskleidžiama, tačiau vien degalai laivui parai atsieina apie 1000 eurų, planuojama, kad operacija truks dvi – tris paras, su nuplaukimu ir grįžimu. Pradžioje darbus finansuos vyriausybė, tačiau vėliau sumokėti gali būti pareikalauta iš lėktuvo savininkės – bendrovės „Klaipėdos avialinijos“. Šis skenavimas reikalingas, kad būtų apsispręsta, ką daryti toliau – kelti visą lėktuvą į paviršių, ar tik kažkiek jį pakelti, kad narai galėtų išimti palaikus.
Plačiau apie tai – TV3 reportaže.