Patogiausias maršrutas – link Baltijos krantų
Atsižvelgiant į tai, kaip auga ir keičiasi elektromobilių parkas Lietuvoje, akivaizdu, kad ir ilgesnės kelionės jais tampa vis aktualesnės. Žmonės keliauja ne tik Lietuvoje, bet ir į užsienį, įveikdami ne šimtus, o tūkstančius kilometrų. Lietuvoje vasarą populiariausios kryptys – prie jūros arba ežerų, tai Klaipėda, Palanga, Ignalina, Molėtai ir Zarasai.
Pasak „Elektrum Lietuva“ atstovės, kelionės į pajūrį yra labiau pritaikytos elektromobiliams, nes tiek pakeliui, tiek ir sustojus prie Kauno, Klaipėdoje ar Palangoje nesunku rasti kur įkrauti elektromobilį. Vairuotojams taip pat svarbu, kokiose vietose yra įrengtos įkrovimo stotelės. Aktualu, kad sustojus įsikrauti būtų galima išgerti kavos, užkąsti ar nueiti į tualetą.
Kalbant apie kitus patogumus, kai kuriuose miestuose elektromobilių parkavimas yra nemokamas, tačiau reikia nepamiršti pasirūpinti leidimais. Taip pat, važiuojant į Neringą, elektromobiliams netaikomas taršos mokestis.
Turizmo infrastruktūra yra, o įkrovimo stotelių dar teks luktelti
Pašnekovės teigimu, nors įkrovimo taškų plėtra šalyje vykdoma, kol kas ne visos Lietuvos vietovės yra patrauklios elektromobilių vairuotojams. Renkantis savaitgalio kelionių kryptis elektromobilių vairuotojams iššūkį gali kelti mažesni miestai ir miesteliai.
„Vykstant į Šiaurės rytų Lietuvą, link ežerų krašto, mus pasitinka kiek kitokia situacija nei pasirinkus pajūrio kryptį. Čia infrastruktūros dar trūksta tiek pakeliui, tiek ir mažesniuose miestuose. Bet situacija tikrai gerėja, ir manau, kad kitą vasarą „nepatogių“ krypčių beveik neliks“, – prognozuoja L. Doraitė-Gudavičienė.
Ekspertės teigimu, įkrovimo infrastruktūros kūrimas prie kelių yra iššūkis daugumai operatorių, nes skirtingai nei miestuose dažnai ESO tinklo galimybės yra ribotos, be to, yra taikomi papildomi reikalavimai dėl atstumų nuo kelio, servitutinių zonų naudojimo kabelių vedimui, nuovažoms ir pan.
„Yra nemažai puikių vietų Lietuvos regionuose, kuriose yra išvystyta turizmo infrastruktūra, bet nėra pakankamai įkrovimo infrastruktūros. Taip pat ir regioniniai keliai. Esame jau įpratę, kad degalinės visada yra pakeliui, nesvarbu kokios reikšmės kelias tai bebūtų,“ – teigia ji.
Kad kelionės elektromobiliais būtų tokios pat patogios kaip ir automobiliais su vidaus degimo varikliu, būtinas panašaus tankumo įkrovimo tinklas, kokį turi degalinės.
„Jei važiuodami į bet kurį šalies miestą žinosime, kad yra kur patogiai ir greitai įsikrauti elektromobilį, nebeliks argumentų, kodėl kelionėms jo nesirinkti“, – teigia L. Doraitė-Gudavičienė.
Tylus veikimas – ir lekiant greitkeliu, ir gamtoje
Kalbant apie kelionių elektromobiliu privalumus, vieni esminių – komfortas ir tyla, kuria galima mėgautis net važiuojant greitkeliu. Tylus veikimas tampa privalumu ir tikriems gamtos entuziastams, išsiruošus į paukščių stebėjimo keliones ar norintiems užfiksuoti gyvūnus laukinėje gamtoje.
„Dar vienas aspektas į kurį dėmesį atkreipia ne vienas elektromobilio vairuotojas – tai greitis. Vairuojant elektromobilį dažniau žvilgsnis nukrypsta į greičio skydelį, nes didesnis greitis reiškia didesnes elektros sąnaudas ir mažesnį nuvažiuojamą atstumą. Tad verta apsvarstyti, ar sutaupytos kelios minutės kelyje vertos papildomo sustojimo ir ilgesnio laukimo įsikraunant elektromobilio bateriją“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.