Nuo 2027 metų vasario mėnesio, visos Europos Sąjungos teritorijoje parduodamos elektrinės transporto priemonės privalės turėti baterijos pasą, kuriame gamintojai privalės nurodyti baterijos sudėtį, įskaitant baterijai gaminti skirtų medžiagų kilmę, anglies dioksido pėdsaką ir perdirbtų medžiagų kiekį.
„Volvo Cars“ tvarumo padalinio vadovė Vanessa Butani, naujienų agentūrai „Reuters“ sakė, kad gamintojo sprendimas anksčiau laiko pradėti naudoti baterijos pasą yra susiję su bendrovės tikslu užtikrinti visapusišką skaidrumą elektromobilių pirkėjams.
„Mums labai svarbu būti šios srities pionieriais ir lyderiais“, – sakė V. Butani.
Informacija slypės QR kode
Planuojama, jog serijinė „Volvo EX90“ automobilio gamyba prasidės jau netrukus, JAV esančioje „Volvo Cars“ gamykloje. Gamintojas tvirtina, jog Europoje ir Šiaurės Amerikoje „Volvo EX90“ prekyba prasidės antroje metų pusėje.
Įsigijus ar planuojant įsigyti „Volvo EX90“ visureigį, baterijos pasą bus galima atidaryti pasinaudojus eiliniu QR kodo skaitytuvu, kurį galima rasti kiekviename išmaniajame telefone. QR kodas bus įdiegtas vairuotojo durelių vidinėje pusėje.
Baterijos pasas taip pat bus naudingas įrankis siekiant sužinoti realų baterijos likutį. Ši informacija bus be galo svarbi naudotų elektromobilių pirkėjams.
Turės atskleisti visą informaciją
JAV įsikūrusi tiekimo grandinės stebėjimo ir sekimo paslaugas teikiančios įmonės „Circulor“ vadovas teigia, jog baterijos pasas leis visiems sužinoti kaip gamintojas rūpinasi aplinkosauga.
„Mūsų sistema seka visą baterijos gamybos procesą. Nuo medžiagų išgavimo kasykloje iki galutinio sumontavimo į atskirus automobilius. Tokiu būdu galime stebėti ir analizuoti visą tiekimo grandinės procesą, įskaitant mėnesines sąskaitas už energiją, kiek energijos pagaminama iš atsinaujinančių šaltinių, kad būtų galima apskaičiuoti baterijos gamybos poveikį aplinkosaugai“, – sakė Douglasas Johnsonas-Poensgenas.
„Jeigu „Volvo Cars“ nuspręs pradėti bendradarbiauti su nauju tiekėju, „Circulor“ iš pradžių turės atlikti tiekėjo auditą“, – tęsė jis.
„Circulor“ vadovas tvirtina, jog automobilių gamintojai šiuo metu skuba kurti baterijų pasus, tačiau jo nuomone, ne visiems gali pavykti laikytis ES nustatyto termino.