Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė tikino, kad pajūryje pirmi du mėnesiai tikrai buvo blogi, nes oras nedžiugino, išskyrus tik paskutinius mėnesius, kurie tai kompensavo su kaupu.
„Stebėjau, kokia situacija yra Nidoje ir Palangoje, ir šioje vietoje labai gelbėjo emigrantai. Suvažiavo labai daug ir jie išleido labai daug. Vieni labai taškosi pinigais, kiti santūriau, tai kavinės buvo pilnos, tačiau birželį – liepą lankytojai nedžiugino“, - teigė E. Šiškauskienė.
Pašnekovė šią vasarą dabar vertina kaip labai gerą, nors prieš tai daug nerimo kėlė prarasti Rusijos turistai. Tačiau, kaip parodė laikas, juos pakeitė atvykėliai iš kitų šalių: Skandinavijos, Italijos, ženkliai didėjo ir Latvijos turistų.
„Kadangi ši vasara buvo vėsoka, lietuviai atrado ir kitus šalies kurortus, tad, kiek matome iš visos situacijos, rezultatai tikrai geri. Labai džiugino, kad užsipildė Rusijos rinka, nes galvojome, kad bus liūdnoka, o ypač Druskininkuose, kur jie dominuodavo“, - teigė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė.
Aukso metai – PVM sumažintas nuo 21 iki 9 proc.
Dar vienas džiaugsmas viešbučiams yra pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumažinimas nuo 21 proc. iki 9 proc., kuris yra taikomas nuo šių metų pradžios.
„PVM sumažinimas mums leido grįžti į rinką ir mes matom, kad labai sujudo investicijos ir viešbučiai renovuojasi ir nauji projektai auga. Tai tikrai jaučiasi, kad geri sprendimai buvo priimti. Pas mūsų kaimynus PVM vidurkis yra apie 10 proc. ir dabar rodikliai rodo, kad iš tų šalių turistų auga, nes jau dabar galime su jais konkuruoti“, - teigė E. Šiškauskienė.
tv3.lt primena, kad maitinimo ir gėrimų teikimo veiklos įmonių apyvarta (be PVM) 2015 m. liepos mėn. sudarė 50,4 mln. EUR ir, palyginti su 2015 m. birželio mėn., padidėjo 12,1 proc. palyginamosiomis kainomis (pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką – išliko tokia pati, kaip birželio mėn.). Palyginti su 2014 m. liepos mėn., šios veiklos įmonių apyvarta padidėjo 4,7 proc. palyginamosiomis kainomis (pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką – 4,5 proc.).