Pirmą kartą atlikusi informacinių išteklių valdymo vertinimą Policijos departamente Valstybės kontrolė taip pat nustatė, kad policijai trūksta IT strateginio planavimo, kuris leistų užtikrinti, kad lėšos būtų skiriamos svarbiausiems veiklos poreikiams, o sukurti funkcionalumai, galintys pagreitinti pagalbos suteikimą, būtų efektyviai naudojami.
Kaip rašoma Valstybės kontrolės pranešime, nuo to, ar tinkamai veikia policijos informacinės sistemos, priklauso ir kitų institucijų funkcionavimas.
„Pavyzdžiui, sutrikus policijos registrų duomenų teikimui, valstybės įmonė „Regitra“ negalėjo išduoti vairuotojo pažymėjimų. Policijos departamentas nebuvo pasiruošęs atkurti valdomų informacinių sistemų per nustatytą laikotarpį ir sumažinti neigiamą įtaką jo ir kitų institucijų veiklai“, - pabrėžia valstybės auditoriai.
VRM nesiėmė tinkamų veiksmų
Nustatyta, kad nors policija ir tobulino informacines sistemas siekiant, jog pareigūnai automobilyje galėtų gauti pranešimą apie įvykį, matyti trumpą jo parašymą, fiksuoti atvykimo į vietą, darbo pabaigos, poilsio laiką ir kitą informaciją.
„Tačiau daugiau nei prieš metus sukurta funkcija vis dar nepradedama naudoti“, - teigiama pranešime.
Policija, anot Valstybės kontrolės, jau daugiau nei metus nenaudoja ir paslaugos, kuri leistų keistis informacija su Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatyvaus valdymo padaliniais. Kaip priežastį auditoriai nurodo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento neatliktus BPC informacinės sistemos tobulinimo darbus. Pažymima, kad tinkamų veiksmų nesiėmė ir Vidaus reikalų ministerija, kuri esą nepakankamai koordinavo pavaldžių institucijų veiklą. Atkreipiamas dėmesys, jog pašalinus šiuos trūkumus sutrumpėtų BPC reagavimo laikas teikiant pagalbą.
Auditoriai pripažįsta, jog policija tinkamai valdo neteisėtos paieškos duomenų bazėse riziką, taip pat dalį trūkumų ištaisė jau audito metu.
Valstybės kontrolė dėl kitų trūkumų pateikė rekomendacijas.