Valstybė nepanoro už 1 Lt įsigyti kontrolinio Lietuvos oro bendrovės „flyLAL“ akcijų paketo. Apie tai spaudos konferencijoje pirmadienį paskelbė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Jo teigimu, specialiai sudaryta darbo grupė nutarė, kad valstybė „neprisiims atsakomybės už susiklosčiusią sunkią privačios bendrovės būklę“. Pasak E. Masiulio, bendrovė kreipėsi pavėluotai: per pastaruosius metus jos būklė esą smarkiai pablogėjo. „flyLAL“, siūlydama 1 lito sandorį, į Susisiekimo ministeriją kreipėsi praėjusią savaitę.
Kartu bendrovė siūlė ir restruktūrizacijos veiksmų planą, kuris esą leistų jau 2010 metais pradėti veikti pelningai.
„Nemanau, kad yra daug džiūgaujančių dėl grėsmės Lietuvai likti be nacionalinės aviakompanijos, prarasti 70 metų gyvuojančią ūkio šaką ir ilgam susitaikyti su Europos provincijos statusu“, – bendrovės išplatintame pranešime cituotas „flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.
Šiuo metu „flyLAL“ skolos, nepadengtos turtu, siekia 89 mln. litų. Pagrindinis kreditorius – patys akcininkai, kuriems skola viršija 47,5 mln. litų.
Anot „flyLAL“ pranešimo, ekspertų skaičiavimais, bendrovės praradimas jau per vienerius metus turėtų apie 1 mlrd. litų neigiamą įtaką bendrajam vidaus produktui, o valstybės biudžetas vien dėl nesumokėtų pridėtinės vertės, gyventojų pajamų ir kitų mokesčių per 2009 metus negautų iki 30 mln. litų.
„Tuo metu „flyLAL“ parengtam bendrovės restruktūrizavimo veiksmų planui įvykdyti reikalingas papildomas 30–35 mln. litų finansavimas. Tam įmonė planuoja imti banko paskolą, kuriai reikalinga valstybės garantija. Didžioji dalis šių lėšų būtų panaudota lėktuvų parkui diversifikuoti, t. y. turimiems lėktuvams pakeisti į mažesnius ir ekonomiškesnius“, – teigia „flyLAL“.
Veiksmų plane taip pat numatyta optimizuoti įmonės veiklą, organizuoti bendrus skrydžius su Skandinavijos aviakompanija SAS, jau pranešusia apie pasitraukimą iš Latvijos valstybinės skrydžių bendrovės „airBaltic“.
Reaguodama į ministerijos sprendimą „flyLAL“ išplatino pranešimą apie mažinamą skrydžių apimtį ir svarstomus kitus tolesnės veiklos scenarijus.
Atsižvelgus į sumažėjusius keleivių srautus, koreguojamas žiemos skrydžių tvarkaraštis.
Nuo sausio 6 dienos lėktuvai nebeskraidys į Stambulą ir bus sumažintas savaitinis skrydžių skaičius į Frankfurtą – čia „flyLAL“ skris pirmadieniais, trečiadieniai, penktadieniais ir sekmadieniais. Nuo sausio 7 d. atšaukiami skrydžiai į Paryžių. Nuo sausio 8 d. į Milaną bus skraidoma tik šeštadieniais. Nuo sausio 12 d. nebus skraidoma į Romą.
Skrydžių grafikas į Budapeštą, Madridą, Londoną, Amsterdamą, Kijevą ir Maskvą lieka nepakitęs.
„Mes gerbiame ministerijos sprendimą ir suprantame, kad jį priimti nebuvo lengva. Gavę atsakymą iš valstybės pusės, imamės kitų priemonių susidariusiai padėčiai išspręsti – pirmiausiai mažiname skrydžių skaičių. Yra svarstomi ir kiti galimi sprendimai dėl įmonės veiklos, apie juos pranešime“, – teigė „flyLAL“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.
Jis apgailestavo, kad ministerijos darbo grupė nepritarė tam „flyLAL“ veiklos scenarijui, kuris būtų atnešęs daugiausiai naudos ir Lietuvos valstybei, ir Lietuvos keleiviams.
Apie tai – LNK žinių videoreportaže.