Biudžetinių įstaigų transporto išlaikymo išlaidos kasmet didėja. Tokias išvadas padarė Valstybės kontrolė, valstybinėse įstaigose atlikusi auditą, rašo Lrt.lt.
Transportui 2004 metais skirta 104 mln. Lt, 2005 metais – 127 mln. Lt, o 2006 metais – jau 144 mln. Lt biudžeto lėšų.
Anot auditorių, prieš devynerius metus priimtas Vyriausybės nutarimas, nustatantis tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimą, nuomą ir naudojimą, neleidžia kontroliuoti visų įstaigos išlaidų, susijusių su tarnybinio transporto išlaikymu ir naudojimu.
Anot Lrt.lt, automobilių kelionės lapai dažnai išduodami savaitei ar net visam mėnesiui, juose įrašomi netikslūs maršrutai, neįvardinami važiavę asmenys, nurodomi tikrovės neatitinkantys duomenys.
Tarnybinių lengvųjų automobilių vairuotojų atlyginimai skiriasi daugiau kaip du kartus. Mat vieni užima darbininkų, o kiti – specialistų ar net vyresniųjų specialistų etatus. Taip yra dėl to, kad stinga reglamentavimo.
Tačiau pažymima, jog Seimo kanceliarijai įvedus elektroninę automobilių parko kontrolės sistemą maždaug trečdaliu sumažintas kuro suvartojimas.
Ūkio, Susisiekimo, Aplinkos ministerijose kai kuriems vadovams atsisakius tarnybinių automobilių jiems mokamos kompensacijos už netarnybinio transporto naudojimą tarnybos reikmėms. Taip išleidžiama pusantro–du kartus mažiau lėšų.
Auditas buvo atliekamas ministerijose, apskričių viršininkų administracijose, valstybinėse aukštosiose mokyklose bei kitose biudžetinėse įstaigose.