• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vidaus reikalų ministras užsimojo griauti technines transporto priemonių apžiūras atliekančių įmonių monopolį ir leisti tai daryti autoservisams. Tačiau siūlymas kelia klausimų ne tik dabartiniams paslaugos tiekėjams, bet ir patiems vairuotojams.

Vidaus reikalų ministras užsimojo griauti technines transporto priemonių apžiūras atliekančių įmonių monopolį ir leisti tai daryti autoservisams. Tačiau siūlymas kelia klausimų ne tik dabartiniams paslaugos tiekėjams, bet ir patiems vairuotojams.

REKLAMA

Kyla klausimas, kas kontroliuos, kad servisai neišduotų pažymų už mokestį bet kam, net ir techniškai netvarkingų automobilių vairuotojams? Ir ar nebus taip, kad servisai, apžiūrinėdami automobilius, vers vairuotojus mokėti už remontą, kuris jiems nebūtinai reikalingas.

Sostinės techninių apžiūrų stotyje atokvėpio valandų nebūna – vienas po kito be perstojo plūsta vairuotojai, norintys atnaujinti savo transporto priemonių techninį pasą.

Vienas klientas sako, kad teko ilgai palaukti, kol jo vairuojamam automobiliui atsirado vietos.

„Šiuo metu atvežiau įmonės automobilį, tai laukiau praktiškai savaitę eilėje, kad galėčiau aš jį atvežti. Tai, reiškia, man jis stovėjo, jis buvo nenaudojamas kurį laiką“, – pasakoja techninių apžiūrų stotyje sutiktas Vilius.

REKLAMA
REKLAMA

Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas sako, kad problema išsispręstų, jei techninę apžiūrą galėtų atlikti ne tik, anot jo, paslaugų monopolį savo rankose sutelkusi šių įmonių asociacija „Transeksta“, bet ir automobilių servisai.

REKLAMA

„Asociacija tokia kaip susikūrusi monopolį. Nuo 1994 m. daugiau įmonių nėra įleidžiama į tą rinką. 68 stotys. Ir pažiūrėkime, kas buvo 1994 m. ir kokie yra srautai dabar automobilių. Tris kartus yra pasikeitę, o sprendimų nėra. Esmė siūlymo yra, kad žmogui būtų patogiau, t. y., kad žmogus galėtų greičiau, patogiau, efektyviau gauti paslaugą“, – pastebi E. Misiūnas.

Nors į „Transekstą“ dėl susidariusios techninės apžiūros monopolijos pirštu baksnoja ir STT su Konkurencijos taryba, visgi asociacija kategoriška: pokyčiai techninės apžiūros sektoriuje atneštų daugiau žalos nei naudos.

REKLAMA
REKLAMA

„Lenkai tokią pačią reformą yra padarę pas save prieš keletą metų ir dabar akivaizdžiai mato jos pasekmes. Tai iššaukia, visų pirma, atvejus, kai tiesiog techninės apžiūros dokumentai yra nuperkami arba padirbami. Tai išsiplėtusią tą sistemos dalį labai sunku ir sudėtinga sukontroliuoti“, – teigia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos prezidentas Rimantas Didžiokas.

„Tai, žiūrėkit, jeigu pats remontuoju ir pats kontroliuoju, tai jau šitoje vietoje, man atrodo, yra šiek tiek funkcijų nesuderinamumas. Mes neleidžiam, valstybė neleidžia techninių apžiūrų centrams tapti autoservisais tuo pačiu metu, nes tai jau galėtų atsirasti ir korupcijai prielaidos ir panašiai“, – pastebi Seimo narys Rimantas Sinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministro E. Misiūno siūlymą kritikuoja ir Lietuvos autoverslininkų asociacija. Esą dabar projekte tik nurodyta, kad techninę apžiūrą atlikti galėtų reikalingą įrangą turintys autoservisai.

„Visa kita nėra pasakyta. Kokios atsakomybės, kokie darbuotojai, kas tie kontrolieriai turės būti, kaip tie kontrolieriai turės veikti, nes jeigu taip paleisti tokiai visiškai savivalei, na, tai aš netikiu, kad šiais laikais būtų galima taip padaryti, kad patys čia remontuojam, patys čia sau pasitikrinam savo mašinas, patys išsirašom dokumentus ir važinėjam. Na, tai tada bus betvarkė“, – teigia Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Vitoldas Milius.

Visgi „Transekstos“ įsitikinę, kad leidus autoservisams atlikti techninę automobilių apžiūrą, kainos nesumažės, nes palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, jos ir taip vienos mažiausių. Štai Lietuvoje benzininio automobilio apžiūra kainuoja apie 15 eurų, kai kitose šalyse ji net kelis kartus didesnė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų