Nyderlandų mokslininkai nustatė, jog tai, kaip vaikai įsisavina žinias mokykloje, gali būti susiję su fiziniu aktyvumu, skelbia BBC.
Žurnale „Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine“ rašoma, jog mokslininkai rado ryšį tarp fizinio aktyvumo ir gebėjimo mokytis. Tokią išvadą mokslininkai padarė išanalizavę 14 tyrimų, kuriuose dalyvavo per 12 tūkst. vaikų, duomenis.
Išvada grindžiama tuo, kad fiziniai pratimai padidina kraujo ir deguonies patekimą į smegenis, o geriau maitinamos smegenys geba geriau įsiminti žinias.
Tačiau, pasak Amsterdamo universiteto medicinos centro mokslininkų, dar reikia gilesnės analizės, kad ryšys tarp gebėjimo mokytis ir fizinio aktyvumo būtų patvirtintas neginčijamai.
Tai, kad vaikai dėl geresnių pažymių verčiami vis ilgiau sėdėti prie knygų ir vis mažiau laiko jiems belieka fiziniams žaidimams, paskatino mokslininkus analizuoti ryšį tarp fizinio aktyvumo ir gebėjimo mokytis.
12 tyrimų buvo atlikta Jungtinėse Valstijose, vienas Kanadoje ir dar vienas Pietų Afrikos Respublikoje. Tyrimuose dalyvavo 6–18 metų amžiaus vaikai.
Be kita ko, tyrimų metu buvo nustatyta, jog fizinis aktyvumas sumažina stresą ir pagerina nuotaiką, dėl to labiau tikėtina, jog vaikai bus aktyvūs per pamokas.