Prieš dešimt metų, rugsėjo 10 d., pagalbos vaikams ir paaugliams tarnyba „Vaikų linija“ atsiliepė į pirmąjį skambutį. Tą dieną „Vaikų linija“ pradėjo dirbti Vilniuje ir darbo dienomis penkias valandas per parą teikdavo pagalbą bei konsultacijas telefonu. Skaičiuojama, kad per dešimtmetį pagalbos kreipėsi apie 300 tūkst. vaikų.
„Nuo veiklos pradžios – 1997–ųjų – atsiliepėme į daugiau kaip 300 tūkst. vaikų ir paauglių skambučių iš visos Lietuvos. Nors šiuo metu tarnyboje dirba daugiau kaip 60 konsultantų, tačiau psichologinės pagalbos poreikis viršija galimybes keliasdešimt kartų: pavyzdžiui, pernai tarnybos konsultantai atsiliepė į beveik 87 tūkst. skambučių, tačiau prisiskambinti bandyta beveik 4 milijonus kartų, per dieną atsiliepiam vidutiniškai į 240 vaikų ir paauglių skambučių iš visos Lietuvos“, – sako „Vaikų linijos“ vadovas Robertas Povilaitis.
Šiandien „Vaikų linija“ veikia Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje bei Kuršėnuose. Pagalba vaikams teikiama nemokamu telefonu 8 800 11111 ir internetu www.vaikulinija.lt.
„Į „Vaikų liniją“ dažniausiai skambina bei rašo 12–15 metų paaugliai. Dažniausiai vaikai kalba apie sunkumus, kylančius bendraujant su bendraamžiais, tėvais ir kitais suaugusiais. Vaikai taip pat dažnai kalba ir apie patyčias, patiriamas mokykloje“, – pasakoja „Vaikų linijos“ savanorių vadovė Jurgita Valiukevičiūtė.
R. Povilaičio teigimu, tarnyba, norėdama, atkreipti visuomenės dėmesį į aktualią patyčių mokyklose problemą, ketvirtus metus organizuoja kampaniją „Nustok tyčiotis“.
Nors „Vaikų linija“ vis stengiasi plėsti savo veiklą, tačiau finansavimas, tarnybos vadovo R. Povilaičio teigimu, yra nuolatinis rūpestis. „Vaikų linijos“ darbuotojai keletą mėnesių per metus dirba iš viso be atlyginimo.