• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors oficialus FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“ startas buvo paskelbtas trečiadienį, 8 kilometrų prologas dalyviams buvo tik it apšilimas, mat ketvirtadienį prasidėjo tikrasis varžybų maratonas, kuris tęsis iki pat sekmadienio. Kvalifikacijoje antrąją vietą iškovojusi „Agrorodeo“ komanda pirmajame greičio ruože išlaikė tempą ir finišą pasiekė taip pat antroje pozicijoje. Komandą nuo pirmąją vietą užėmusio Nassero Al-Attiyah skyrė 1 m. 25 sek. Trečias finišavo ispanas Carlosas Sainzas.

Nors oficialus FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“ startas buvo paskelbtas trečiadienį, 8 kilometrų prologas dalyviams buvo tik it apšilimas, mat ketvirtadienį prasidėjo tikrasis varžybų maratonas, kuris tęsis iki pat sekmadienio. Kvalifikacijoje antrąją vietą iškovojusi „Agrorodeo“ komanda pirmajame greičio ruože išlaikė tempą ir finišą pasiekė taip pat antroje pozicijoje. Komandą nuo pirmąją vietą užėmusio Nassero Al-Attiyah skyrė 1 m. 25 sek. Trečias finišavo ispanas Carlosas Sainzas.

REKLAMA

Greičio ruožas pareikalavęs ištvermės

Lenktynininkas Vaidotas Žala teigė, kad nors iki prologo tikėjosi, kad daugiau ar mažiau „Andalucia Rally“ greičio ruožai primins klasikinio ralio trasas, jau kvalifikacijos metu įsitikino, kad tai tikrų tikriausios „Cross Country“ varžybos, kurių metu tenka lėkti ne tik per siaurus žvyrkelius, tačiau ir griovius bei kitus bekelės nelygumus. Pasiekęs pirmojo greičio ruožo finišą V. Žala dar kartą patvirtino, kad Ispanijos pietuose parengtos trasos – itin klastingos ir intensyvios.

„Šis greičio ruožas buvo labai intensyvus, reikėjo stengtis išsilaikyti ant kelio, kelių klaidų neišvengėm – kelis kartus apsisukom, tačiau toliau viskas ėjosi sklandžiai. Iš tikrųjų atpratau tokį ilgą atstumą laikyti dėmesį, nes klasikiniame ralyje įveikus 10–15 km trasą turime pertrauką, čia ilgesnius atstumus, apie 80 km, lėkėme be sustojimų. Tikėtina, kad ateityje jie bus ir dar ilgesni“, – pasiekęs finišą kalbėjo „Agrorodeo“ komandos lyderis.

REKLAMA
REKLAMA

V. Žala neslėpė, kad greičio ruožo pabaigoje jau pradėjo justi ir nuovargį, tačiau teigė, kad tai tik įrodymas, jog apsiriboti tik Dakaru nepakanka, mat norint pasiekti aukštesnių rezultatų, reikia daugiau treniruotis, o tai reiškia – įvairiose varžybose startuoti dar dažniau.

REKLAMA

„Reikia plėsti savo varžybų geografiją. Manau, kad ateičiai tai bus viena iš pagrindinių užduočių“, – kalbėjo lenktynininkas.

Strategija patogiam startui

Dar prieš kvalifikacijos važiavimus ralio organizatoriai dalyviams pranešė, kad pirmieji 10 finišavusių lenktynininkų pirmojo greičio ruožo startinę poziciją galės pasirinkti patys. Tiesa, savo norus komandos turėjo išsakyti eilės tvarka pradedant nuo užėmusio 10 vietą, ir baigiant geriausią laiką pademonstravusiu Nasseru Al-Attiyah. V. Žala teigė, kad jau prieš prologą turėjo minčių, kaip elgtųsi jei turėtų galimybę rinktis, todėl komandai iškovojus antrą vietą ją ir įgyvendino.

REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų strategija buvo paprasta. Norėjome, kad priekyje nebūtų „žioplų“, o anksčiau startuotų tik greiti vairuotojai, idealiu atveju – Nasseras arba Carlosas Sainzas, todėl atėjus mūsų eilei rinktis išsakėme norą startuoti treti. Tuomet starto laikų lentelės viršuje buvo greitas Saudo Arabijos lenktynininkas Al Rajhi Yazeed, o antroje vietoje Carlosas Sainzas, tačiau kadangi paskutinis

starto poziciją galėjo rinktis Nasseras Al-Attiyah, jis įsiterpė į trečiąją vietą ir mus pastūmėjo į ketvirtąją. Tokiu atveju priekyje turėjome tris greitus lenktynininkus, o tai mums – itin palanku“, – starto pozicijų dalybų subtilybes aiškino V. Žala.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įveikęs pirmąjį greičio ruožą lenktynininkas teigė, kad kitoms dienoms tikslas išlieka toks pat – išlaikyti turimą tempą ir neužmigti prie vairo. V. Žala aiškino, kad nors „Agrorodeo“ komandą nuo pirmoje vietoje esančio katariečio Nassero Al-Attiyah skiria nedidelis skirtumas, pagrindinė užduotis yra ne jį aplenkti, o išlaikyti greitį ir neatsilikti.

REKLAMA

Naujovės ir pokyčiai

Tai, kad įtampos FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally“ varžybose netrūksta pripažįsta ir komandos šturmanas Paulo Fiuza. Viena iš šių varžybų naujovių – elektroninės kelio knygos ne tik prioritetinėms komandoms, tačiau visiems dalyviams be išimčių. Portugalas dar prieš varžybų startą pripažino, kad tai – naujovė ir jam, tačiau pirmasis greičio ruožas prie tokios darbo specifikos leido apsiprasti.

REKLAMA

„Dar kvalifikacijos metu buvo šiokia tokia įtampa, tačiau ketvirtadienį įveikus dvi greičio ruožo dalis po 80 kilometrų prie šios naujovės jau įpratau“, – sakė P. Fiuza.

Tiesa, nors lenktynės ėjosi it iš pypkės, „Andalucia Rally“ dalyviai neišvengė ir pokyčių. Pirmajame greičio ruože sportiniu tempu lenktynininkai turėjo įveikti 186 kilometrus, tačiau dėl saugumo trečioji greičio ruožo dalis buvo atšaukta, todėl finišas buvo skelbiamas jau po 150 km.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Open“ kategorijos lenktynininkai, kurie startavo priekyje per daug atsiliko, todėl FIA kategorijoje besivaržantys lenktynininkai prie pirmųjų per daug priartėjo, dėl ko organizatoriai nusprendė finišą paskelbti anksčiau“, – aiškino V. Žala.

Sėkmė šypsojosi ir kitiems

Motociklų įskaitoje pirmąją vietą iškovojo ispanas Lorenzo Santolino, antras finišą pasiekė taip pat ispanas Joan Barreda Bortas, trečią vietą užėmė vokietis Sebastian Buhler. Šioje klasėje startavęs Arūno Gelažninko mokinys Modestas Siliūnas finišavo 52 vietoje.

Keturračių įskaitoje pirmąją ir antrąją vietas užėmė prancūzai Vincentas Padrona ir Sebastien Souday, trečiąją vietą iškovojo ispanas Toni Vingut, o ketvirtąją – lietuvis Laisvydas Kancius.

Antrajame greičio ruože lenktynininkai turės įveikti 339 kilometrus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų