Liepos 2-3 d. įvyksiantis ralis „Latgale 2011“ turės Latvijos čempionato penktojo etapo bei Lietuvos čempionato ketvirtojo etapo statusą. Tarp 70 užsiregistravusių ekipažų Lietuvą atstovaus 28.
Šiemet ralio „Latgale“ centras persikėlė į rytus nuo Daugpilio, šalia Baltarusijos sienos įsikūrusį Kraslavos miestelį. Šeštadienį ralio dalyviams reikės įveikti tris greičio ruožus (bendras ilgis 33,45 km), o sekmadienį dar keturis (bendras ilgis 78,09 km). Tarp greičio ruožų išsiskiria GR5, kurio ilgis 24,24 km, ir „desertui“ paliktas GR7, kurio ilgis net 31,36 km.
Ralyje startuos pajėgiausi Latvijos bei Lietuvos ekipažai, taip pat svečiai iš Estijos, Rusijos, Lenkijos, Ukrainos bei Baltarusijos. Dėl pergalės absoliučioje įskaitoje neabejotinai susikaus latvis Ivaras Vasaraudzis („Mitsubishi Lancer WRC05“) ir estas Georgas Grossas („Ford Focus RS WRC08“). Iš Lenkijos atvyksta tikra „žvaigždė“: 1997 m. Europos ralio čempionas, dabar raliuose reiduose BMW „X-Raid“ komandą atstovaujantis, šių metų Dakaro maratono penktos vietos laimėtojas Krzysztofas Holowczycas (N4 klasės „Subaru Impreza N12“).
Pakilios nuotaikos į „Latgale“ ralį išvyksta ir „Juta Racing“ komanda – Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas (N4 klasė, „Mitsubishi Lancer Evo X“) bei Justas Vaitekūnas ir Paulius Beniušis (A2000 klasė, „Honda Civic Type-R“).
„Juta Racing“ po trijų Lietuvos ralio čempionato etapų pirmauja komandinėje įskaitoje, o V. Švedas ir J. Vaitekūnas savo klasių įskaitose užima antrąsias vietas, tad ralis Latvijoje bus gera proga pagerinti situaciją, juolab kad Lietuvos čempionatas jau persivers į sezono antrą pusę.
Vytautas Švedas savo pergalingą žygį „Vilniaus“ ir „Saulės“ raliuose pradėjo po „Talsi“ ralio Latvijoje gegužės mėn. viduryje, kuomet debiutuodamas prie naujojo „Mitsubishi Lancer Evo X“ vairo jis užėmė antrą vietą absoliučioje įskaitoje (nusileido tik anksčiau minėtam G. Grossui) bei nugalėjo N4 klasės ir Baltijos čempionato 4WD įskaitose. Beje, ir „Talsi“, ir „Vilniaus“, ir „Saulės“ raliuose lemiamą pranašumą Vytautas Švedas įgydavo po ilgiausių tose varžybose greičio ruožų (Latvijoje tokio „maratoninio“ greičio ruožo ilgis siekė net 33,88 km).
„Numatome varžytis tik su lietuviais, kadangi į galutinę čempionato įskaitą pateks tik penki geriausi rezultatai iš šešių, o mes esame dėl automobilio gedimo nebaigę etapo žiemą, tad jau nebeturime teisės prarasti taškų, - kalbėjo Vytautas Švedas. – Siekiant aukšto rezultato apskritai ralyje, tuomet jau nuo pat pirmų kilometrų reikia išnaudoti 110 procentų ekipažo ir automobilio galimybių. Tad šiuo atveju reikės nugalėti save ir nesivelti į kovą su latviais ar estais, o išlaikant priimtiną tempą važiuoti per daug nerizikuojant. Svarbiausia – rezultatas Lietuvos čempionato įskaitoje“.