Britė Suzy McLeod atostogų kelionei į Ispaniją pasirinkusi Airijos pigių skrydžių avialinijas „Ryanair“ karčiai nusivylė. Kaip ji pasakojo „telegraph.co.uk“, atvykusi į oro uostą ir pamiršusi atsispausdinti skrydžio bilietus, ji buvo priversta vien už „popieriaus lapą“ sumokėti 300 svarų sterlingų. S. McLeod tinklapiui skundėsi, kad tokie avialinijų mokesčiai yra „nesąžiningi“.
Vargas dėl bilietų neatsispausdinimo
Kaip skelbia avialinijos, klientai, pasirinkę „Ryanair“, prieš kelionę turi užsiregistruoti internetu ir atsispausdinti savo keleivio pasą. Jeigu jie to nepadaro, jiems pritaikomas 60 svarų sterlingų baudos mokestis asmeniui.
Britė, 15 dienų atostogavusi Ispanijoje su šeima, grįždama į Didžiąją Britaniją oro uoste buvo priversta sumokėti 300 svarų sterlingų baudą už 5 kelionės bilietus, kurių iš anksto neatsispausdino.
Savo nusivylimą tokiu dideliu „Ryanair“ apmokestinimu britė išpublikavo „Facebook“ profilyje. Jos įrašas surinko 350 tūkst. socialinio tinklapio lankytojų „like'ų". 18 tūkst. iš jų po įrašo paliko ir savo komentarus.
Dalis komentatorių pritarė britei, kad „Ryanair“ taikomi papildomi mokesčiai yra „grobuoniški ir absurdiški“, keletas iš jų pasidalino savo istorijomis, kurios nutiko naudojantis Airijos pigių skrydžių avialinijomis. Tiesa, tarp komentuotojų buvo ir tokių, kurie palaikė avialinijų pusę. „Ar tokie dalykai erzina? Tikrai taip. Ar tai yra brangu? Grobuoniškai. Bet ar avialinijos įspėjo iš anksto, kad ims už tai mokestį? Taip. Taigi, arba skaitote mažomis raidėmis atspausdintą perspėjimą ir iš anksto atsispausdinate skrydžio pasus, arba nustojate pirkti šių avialinijų bilietus ir nebesinaudojate jų siūlomomis paslaugomis“, - tokią repliką į britės nusiskundimą „Facebook“ profilyje parašė vienas iš internautų.
S. McLeod, teisindamasi, kodėl bilietų negalėjo atsispausdinti iš anksto, aiškino, kad kelionė truko 15 dienų, todėl prieš skrydį ji galėjusi atsispausdinti tik bilietus į vieną pusę. „Ryanair“ taiko tokią politiką, kad keleivio pasus klientai gali atsispausdinti ne anksčiau, kaip likus dviems savaitėms iki skrydžio.
„Turėjau keleivių pasus išsisaugojusi mobiliajame telefone pdf dokumentų formatu, maniau, kad tai bus pakankamas įrodymas. Tai turėjo būti pigi atostogų kelionė, o baigėsi tuo, kad sumokėjome tiek, už kiek būtume galėję nuskristi ir su brangesnėmis avialinijomis“, - „telegraph.co.uk“ pasakojo britė.
Ji skaičiavo, kad kelionės bilietai iš Bristolio į Alikantę reklamuoti už 166 svarus sterlingų vienam asmeniui, tačiau kartu sudėjus mokesčius už bagažą ir pirmenybę išsirinkti vietą lėktuve, 5 asmenų šeimai kelionė kainavo 1 650 svarus sterlingus.
„Tam, kad surinktume 300 svarų baudą, turėjome sukrapštyti paskutinius centus. Nemanau, kad kada nors ateityje mes dar naudosimės šitomis avialinijomis. Netgi nesvarstysime tokio varianto“, - guodėsi S. McLeod.
„Ryanair“ atsakas: pirkdama bilietus, klientė sutiko su jų sąlygomis
„Ryanair“ atstovas Stephenas McNamara, komentuodamas šią situaciją sakė: „Kaip yra aiškiai nurodyta aviakompanijos taisyklėse, kiekvienas keleivis, tarp jų ir S. McLeod, pirkdama skrydžio bilietą tiek sau, tiek savo kompanijoms sutinka, kad prieš kelionę užsiregiostruos internetu ir atsispausdins keleivio įlaipinimo pasą. Jeigu tai nebus padaryta, bus pritaikyta 60 svarų bauda“.
„Ryanair“ mokestį už neatspausdintą bilietą praėjusių metų gruodį padidino nuo 40 iki 60 svarų. Kompanija taip pat taiko 6 svarų „administracinį mokestį“ ir 6 svarų mokestį už „registraciją online“.
Visai neseniai oro bendrovė pristatė ir naujų mokesčių. Taip vadinamas „EU261 levy"mokestis įvestas už vėluojančių ar atidėtų skrydžių komensaciją keleiviams. „ETS levy" mokestis imamas už anglies dvideginio išmetimą į aplinką, kurį neseniai įpareigojo avialinijas moėkti Europos komisija.