Kauno miesto taryba ketvirtadienį pritarė, kad savivaldybė taptų garantu jos įsteigtai troleibusų bendrovei „Autrolis“, imančiai 3 mln. litų paskolą Aleksoto funikulieriaus rekonstrukcijai. Bendra projekto vertė – beveik 3,3 mln. litų. Paskolą grąžinti „Autrolis“ įsipareigoja per penkerius metus.
Tai, kad savivaldybei nereikės už troleibusų bendrovę bankui skolos atidavinėti, garantavo tarybai klausimą pristatęs miesto savivaldybės administracijos Finansų skyriaus vedėjas Algimantas Laucius. Tačiau kai kurių opozicijos atstovų iš „Vieningo Kauno“ frakcijos nuomone, rekonstrukcijos kaina – pernelyg „išpūsta“. Mat panašaus amžiaus Žaliakalnio funikulieriaus, priklausančio privačiai įmonei – bendrovei „Kauno liftai“, rekonstrukcija nekainavo nė trečdalio ketinamos dabar imti paskolos sumos.
Niekas iš politikų tarybos posėdyje neginčijo, kad kultūros ir technikos paveldo objekto – tarpukariu Kaune atsiradusio funikulieriaus – sutvarkymas miestui labai svarbus.
Aleksoto funikulierius yra neatskiriama Kauno miesto kraštovaizdžio dalis. Čia greta 70 metų veikiančios traukos įrangos išlikę ir autentiški prieškario vagonėliai, mediniai suoleliai, stotelių pastatai. Po rekonstrukcijos funikulierius pasitarnaus ir kauniečiams, ir turistų grupėms, kels juos į kalną, kur yra apžvalgos aikštelė, garantuojanti akims gražią Senamiesčio panoramą.
Anot „Autrolio“ bendrovės vadovo Gintauto Činiko, atnaujinimas jau pradėtas: atlikti kelio rekonstrukcijos darbai, restauruoti vagonėliai, sutvarkyti laiptai. Gavus paskolą, bus skelbiamas viešųjų pirkimų konkursas funikulieriaus stoties, paviljono pastatų, teritorijos sutvarkymui ir sumokėtos skolos už jau atliktus darbus. Kitų metų rudenį projektas bus baigtas.
ELTA primena, kad šių metų rudenį vyresnysis Aleksoto keltuvo brolis – Žaliakalnio funikulierius – atšventė 80 – jį gimtadienį. 1998 metais jis buvo pripažintas nekilnojama kultūros vertybe. 2003 m. „Kauno liftai“ šį objektą įsigijo iš liūdnai pagarsėjusio EBSW koncerno antrinės bendrovės.
„Žinojome, kad jis pelno neneš, o jo restauravimas, išlaikymas ilgai neatsipirks. Bet negalėjom ramiai žiūrėti, kaip nyksta tai, kas gali būti Kauno simboliu, kas mena laikus, kai miestas buvo laikinoji Lietuvos sostinė ir išgyveno aukso amžių.
Iš karto į funikulierių investavome apie 250 tūkstančių litų, paskui investicijas papildėme. Gera žinoti, kad funikulieriaus žmonėms tikrai reikia, ir mūsų bendrovė pajėgia savo lėšomis išsaugoti šią paveldo vertybę bei ekologišką švarią transporto priemonę“, – Eltai sakė „Kauno liftų“ vadovas Jonas Guzavičius.