„Ukrainiečius stebina, kad Lietuvoje daugybė viešbučių ir SPA centrų pastatyta visai šalia Vilniaus. Jie labai noriai renkasi tokias vietas, mat gali ne tik pabūti gamtoje, bet panorę tiesiog sėsti į automobilį ir nuvažiuoti papramogauti į miestą“, - pasakoja turizmo verslo darbuotoja iš Ukrainos Natalija Barsukova. Kita Ukrainos kelionių agentūros darbuotoja Darina Dudkevych pastebi, kad būtent poilsiavietės šalia miškų bei ežerų labiausiai ir žavi ukrainiečius bei padeda sudominti Lietuva: „Daugelis sugrįžtančių iš Lietuvos pasakoja, kaip krykštavo, kai virš galvos medžių šakomis lakstė draugiškos voverės“.
Pernai metais turizmo misijoje „Buy Lithuania“ dalyvavusi N. Barsukova teigia, kad Lietuvą turistai iš Ukrainos noriai renkasi ir dar dėl kelių priežasčių: pirma, aptarnavimo srityje dirbantys darbuotojai moka rusų kalbą, tačiau, antra vertus, Lietuvą ukrainiečiai jau laiko Vakarų Europa – čia galima įsigyti aukštos kokybės prekių už gerą kainą.
Į šalį atvykstančius turistus iš Italijos taip pat žavi Lietuvos gamta, tačiau nemažiau svarbi kultūrinė ir religinė erdvė – bažnytinė architektūra ir menas. Italijos kelionių agentūros „AIGO“ atlikta apklausa rodo, kad 91 proc. italų sužavėjo Lietuvos gamta, 82 proc. šalies kultūra. Visi apklaustieji teigė, kad norėtų dar kartą sugrįžti į Lietuvą.
„Atlikdami apklausą pastebėjome, kad Vilnius nuo kitų Baltijos jūros regiono sostinių skiriasi gyvybinga, jaunatviška atmosfera. Taip pat italai puikiai vertina lietuvišką virtuvę – duoną, sūrį ir lietuvišką alų“, - pasakoja turizmo specialistė iš Italijos, „Buy Lithuania“ dalyvė Lisa Bigoni.
Turizmo verslo misija „Buy Lithuania“ organizuojama jau daugiau nei dešimtmetį. Jos metu į Lietuvą atvykti kviečiami kelionių organizatoriai iš Europos ir Artimųjų Rytų. Valstybinio turizmo departamento direktorės dr. Raimondos Balnienės teigimu, paroda padeda Lietuvos kelionių agentūroms užmegzti kontaktus su atvykstančiais užsienio atstovais bei sustiprinti bendradarbiavimą su jau esamais partneriais. Pažintinių turų metu dalyviai pamato Lietuvą, jos turizmo galimybes, puikiai išvystytą infrastruktūrą, aplanko turizmo objektus. Grįžę jie gali kurti savo kelionių į Lietuvą paketus ir siūlyti savo šalių turistams.
„Atrenkant misijos dalyvius siekiama pritraukti naujų įmonių, taigi buvo atrenkamos tos, kurios niekada nebuvo lankusios Lietuvos arba nebuvo atvykusios per pastaruosius trejus metus. Šiemet “Buy Lithuania” dalyvaus apie 80 įmonių iš 18 šalių. Net 80 proc. šių metų „Buy Lithuania“ dalyvių yra nauji turoperatoriai, dar nesiūlę kelionių į Lietuvą“, - sako dr. Raimonda Balnienė.
Šiemet reginyje dalyvaus 80 įmonių iš tokių šalių: Azerbaidžano, Baltarusijos, Belgijos, Danijos, Estijos, Suomijos, Prancūzijos, Vokietijos, Izraelio, Italijos, Latvijos, Norvegijos, Lenkijos, Rusijos, Ispanijos, Švedijos, Ukrainos, Jungtinės Karalystės.
„Buy Lithuania“ dalyviai lankysis ir sausio 24–26 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyksiančioje tarptautinėje turizmo, laisvalaikio ir sporto parodoje „ADVENTUR 2014“. Parodą organizuoja turizmo verslo specialistai – Valstybinis turizmo departamentas prie LR ūkio ministerijos, Lietuvos turizmo asociacija, LR turizmo rūmai ir parodų bei konferencijų organizatorius LITEXPO. Parodoje dalyvaus 126 dalyviai iš Lietuvos ir užsienio: Baltarusijos, Čekijos, Estijos, Indonezijos, Irano, Jungtinių Arabų Emyratų, Kinijos, Kroatijos, Latvijos, Lenkijos, Nepalo, Rumunijos, Tailando, Tuniso. 3-oji salė bus skirta Lietuvos turizmui ir vadinsis „Pažink Lietuvą“, 5-oji salė skirta išvykstamajam turizmui ir vadinsis „Atrask pasaulį“, 4-oje salėje „Poilsiauk aktyviai“ parodos lankytojų laukia įvairūs laisvalaikio leidimo sprendimai bei pasiūlymai.
Užsakymo nr. 4157_03