Moteris mano, kad tėvą buvo galima išgelbėti, jei tik pagalba būtų suteikta laiku. Dabar širdyje liko skausmas, o artimiesiems tenka tėvą lankyti kapinėse.
„Manau, kad situacija galėjo būti kitokia. Jis galėjo būti išgelbėtas, jei laiku būtų suteikta pagalba. Yra ligos, kai pagalba turi būti teikiama skubiai.
Požiūris į žmogaus sveikatą, bent šiame priėmimo skyriuje, kažkoks nežmoniškas. Visiškai nerūpi žmogaus sveikata. Ar gydytojai, ar sistema – atbukusi. Tiesiog atrankos būdu žiūri – arba išgyvens, arba ne. Situacija yra baisi“, – tv3.lt pasakojo I. Januškienė.
Marijampolės ligoninėje dėl šio įvykio šiuo metu vyksta tyrimas.
„3,5 valandos sėdėjo laukiamajame susiėmęs už širdies“
65-erių Ingridos tėvas Jonas Rutkauskas birželio 21 dieną būdamas namie pajautė širdies skausmus. Dukters teigimu, iki tol vyras neturėjo panašių sveikatos problemų.
Dukra skubėjo nuvežti tėvą į Marijampolės ligoninės priėmimo skyrių, kad medikai suteiktų pagalbą, bet jų abejingumas nustebino. Į ligoninę jie atvyko po 16 valandos.
„Priėmimo skyriuje užregistravo laiką, užpildė dokumentus ir pasodino į laukiamojo salę. Jis toje salėje prasėdėjo apie 3,5 valandos, kol jį priėmė gydytoja. Žmogus visą tą laiką sėdėjo susiėmęs už širdies.
Aš stovėjau lauke, nes manęs neįleido. Po dviejų valandų pati skambinau į priėmimo skyrių sesutei, prašiau priimti, nes mačiau, kad tėtis kankinasi susiėmęs už širdies.
Klausiau, kodėl jo nepriima, gydytoja neapžiūri, taigi širdis – rimta. Bandė kviesti gydytoją, bet pasakė, kad ji užsiėmusi ir negali prieiti prie telefono ir padėjo ragelį“, – prisiminė tėvo netekusi I. Januškienė.
Vežė į Kauną, bet išgelbėti nespėjo
Pasak moters, gydytoja jį priėmė tik po 3,5 valandos. Vyras pasakė dukrai, kad jam stato lašelinę ir moteris nieko blogo nejausdama išvyko pas vaiką namo.
„Maždaug dar po trijų valandų jis paskambino ir pasakė, kad ruoščiau daiktus, nes veža į Kauną. Greitai suruošėme daiktus, nuvežiau į priėmimą. Tuomet jį jau kėlė į greitąją su neštuvais, nes tikriausiai jau judėti nebegalėjo.
21 val. 30 min. jį išvežė į Kauno klinikas su greitosios medicinos pagalbos automobiliu. Jam tuomet padarė Covid-19 testą. Tuomet dar jis buvo sąmoningas, paklausiau, kas yra, pasakė, kad tirs kraujagysles“, – sakė pašnekovė.
Tai buvo paskutinis jų pokalbis. Apie 23 valandą vakaro jai paskambino iš Kauno gydytoja ir pasakė, kad tėvas mirė.
„Į Kauną jis jau buvo atvežtas be sąmonės. Dar bandė operuoti, bet širdis jau buvo plyšusi. Pasakė, kad jau per vėlai atvežtas ir nebuvo galima padėti“, – kalbėjo susijaudinusi moteris.
Birželio 23 dieną vyras buvo palaidotas Marijampolėje: „Tėtis mirė prieš pat gimtadienį. Po Joninių turėjo būti jo 66-asis gimtadienis, o visi vyko į jo laidotuves.“
Artimieji po šio įvykio ir laidotuvių Marijampolės ligoninėje parašė skundą, kad situacija būtų ištirta.
„Mano nuomone, tikriausiai buvo daug žmonių ir gydytojai nesuspėjo visų laiku priimti, gal didelis krūvis. Bet nesimatė, kad kažkoks judėjimas būtų.
Jis pusantros valandos sėdėjo prie kabineto, bet gydytojos kabineto durys net neatsidarė. Tai nežinau“, – svarstė I. Januškienė.
Marijampolės ligoninė atlieka tyrimą
Marijampolės ligoninės atstovė Aistė Visockienė tv3.lt teigė, kad šiuo metu dėl šio įvykio vyksta tyrimas. Po tyrimo ligoninėje išvados bus pateiktos dukrai.
„Sudaryta komisija, kuri tiria tą atvejį. Pareiškėjai bus pateiktos išvados“, – teigė A. Visockienė.
Ligoninės atstovė negalėjo pasakyti, per kiek laiko tyrimas bus atliktas.
Po Marijampolės ligoninės išvadų gali kreiptis į tarnybą
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktorė Nora Ribokienė tv3.lt atsakė, kad tarnyba taip pat nagrinėja tokio pobūdžio pacientų skundus.
„Galėtų pateikti konkrečias išvadas dėl suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų kokybės. Tačiau įstatymais nustatyta, jog pirmiausia pacientas ar jo atstovas, šiuo atveju mirusio paciento dukra, su skundu turi kreiptis į įstaigą, šiuo atveju į Marijampolės ligoninę, kuri privalo jį išnagrinėti ir per 20 dienų pateikti atsakymą.
Tik tuomet, jei atsakymas netenkintų, siūlytume kreiptis į Akreditavimo tarnybą dėl sveikatos priežiūros paslaugų atitikties teisės aktų reikalavimams įvertinimo.
Be kita ko, norėtume pažymėti, kad pacientai ar jų atstovai, kreipdamiesi į Akreditavimo tarnybą, turi laikytis teisės aktuose nustatytos tvarkos – skunde turi būti nurodytas adresatas, paciento vardas ir pavardė, adresas (faktinė gyvenamoji vieta), skundo esmė – pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai, suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodant asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami, taip pat asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis, pažymėta skundo surašymo data, skundas turi būti pasirašytas (asmens parašu, o skundą teikiant elektroniniu paštu – elektroniniu parašu).
Prie skundo turi būti pridėta asmens sveikatos priežiūros įstaigos atsakymo į skundą kopija, o jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepateikė atsakymo per teisės aktų nustatytą laikotarpį – pateikiama skundo, adresuoto asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kopija.
Norėtume informuoti, kad Akreditavimo tarnyba nagrinėja pacientų skundus, nesusijusius su žalos atlyginimu. Jei manoma, kad sveikatai buvo padaryta žala, su pareiškimu dėl žalos atlyginimo galėtų kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos“, – atsakė direktorė N. Ribokienė.
Galite pamatyti ir vyro netekusios Vilijos pasakojimą: