Nacionaliniame dramos teatre Lietuvos teatro menininkams vakar įteikti Auksiniai scenos kryžiai. Prie šio Kultūros ministerijos už įsimintinus sezono darbus įsteigto apdovanojimo, kuris teikiamas per Tarptautinę teatro dieną, pridedama 55 minimalių gyvenimo lygių premija – 7150 litų, rašo trečiadienio "Lietuvos rytas".
Padėkai skirtas Auksinis scenos kryžius vakar buvo įsegtas 81 metų teatrologui Dovydui Judelevičiui. Šis žmogus daug nusipelnė šalies teatro raidai įamžinti. Jį teatro kūrėjai įsiminė kaip taktiškos spektaklių analizės meistrą. D.Judelevičius taip pat žinomas kaip teatro istorikas, šekspyrologas, vertėjas.
Auksinį scenos kryžių už režisūrą pelnė Jonas Vaitkus, Jaunimo teatre pastatęs Witoldo Gombrowicziaus „Ivoną, Burgundo kunigaikštytę“.
Šiame spektaklyje sukūręs pagrindinį Karaliaus Ignoto vaidmenį, Auksinį scenos kryžių gavo Rolandas Kazlas.
Už pagrindinius moters vaidmenis įvertinta Klaipėdos dramos teatro aktorė Nelė Savičenko – ji apdovanota už Motinos ir Abatės personažus Oskaro Koršunovo režisuotoje Augusto Strindbergo dramoje „Kelias į Damaską“.
Kaip geriausia antraplanio moters vaidmens kūrėja buvo apdovanota Kauno muzikinio teatro solistė, operetės karaliene tituluojama Danutė Dirginčiūtė – už Kunigaikštienę Kudenštain Imre Kalmano operetėje „Grafaitė Marica“.
Už geriausią antraplanį vaidmenį buvo įvertintas Povilas Budrys – Dievas ir Vagneris Eimunto Nekrošiaus spektaklyje „Faustas“ („Meno fortas“).
Geriausiu darbu operos srityje pripažinta Irenos Zelenkauskaitės Čio Čio san Anthony Minghelos režisuotame spektaklyje „Madam Baterflai“ Nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT).
Operetės menui skirtą apdovanojimą pelnė Raminta Vaicekauskaitė už Maricos vaidmenį to paties pavadinimo operetėje Kauno muzikiniame teatre.
Balerina Miki Hamanaka už Auroros vaidmenį balete „Miegančioji gražuolė“ (LNOBT) pripažinta geriausia šokio atlikėja.
Geriausios choreografės Auksinis scenos kryžius buvo įteiktas Anželikai Cholinai už šokio spektaklį „Otelas“.
Debiuto srityje triumfavo choreografė ir šokėja Loreta Juodkaitė – už šokio spektaklius „Salamandros sapnas. Paveikslas“ ir „Čia ir dabar“ („Menų spaustuvė“).
Jaunas kompozitorius Marius Baranauskas pelnė Auksinį scenos kryžių už muziką spektakliui „Salamandros sapnas. Paveikslas“.
Už scenografiją „Keliui į Damaską“ (Klaipėdos dramos teatras) apdovanojimą atsiėmė Jūratė Paulėkaitė, nuolatinė O.Koršunovo bendradarbė. Norvegijoje už scenografiją O.Koršunovo spektakliui pagal tą pačią A.Strindbergo dramą J.Paulėkaitė yra laimėjusi pagrindinį norvegų teatro apdovanojimą „Heda“.
Geriausiai dirbusia lėlių teatro srityje paskelbta dailininkė Aušra Bagočiūnaitė už kaukes, lėles ir scenografiją spektakliui „Daktaras Dolitlis“ („Lėlės“ teatras).
Vaikams įdomiausią spektaklį sukūrė Aido Giniočio mokinių teatro laboratorija „Atviras ratas“ – Auksinis scenos kryžius jauniems artistams įteiktas už muzikinį spektaklį „Senelės pasaka“.
Net dvi premijos šįkart teko menininkams, kūrusiems nacionalinę dramaturgiją. Kaunietė aktorė, poetė ir dramaturgė Daiva Čepauskaitė neturėjo konkurentų – buvo nominuota ir apdovanota jos pjesė „Pupos“. Premijuoti pagal šią pjesę eksperimentinį spektaklį „kartu“ kūrę autoriai – scenografė J.Paulėkaitė ir aktorius Dainius Gavenonis.