UAB „Baltijos tyrimai“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa atskleidė, kad 52% Lietuvos gyventojų nepritaria sprendimui visiškai uždrausti alkoholio reklamą. Gyventojai įsitikinę, kad uždraudus alkoholinių gėrimų reklamą, alkoholio vartojimas nesumažės.
UAB „Baltijos tyrimai“ atliktos Lietuvos gyventojų apklausos duomenimis, 42% apklaustųjų žino, kad nuo 2012 m. sausio 1 d. Lietuvoje ketinama visiškai uždrausti alkoholio reklamą. Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų (52%) tokiam sprendimui nepritaria.
„Pusė apklaustų gyventojų (50%) sutinka su pasiūlymu, kad alkoholio reklamai reikia taikyti tam tikrus apribojimus, bet visiško jos draudimo neturėtų būti. Kraštutinius sprendimus palaiko mažesnė dalis šalies gyventojų – visiško alkoholio reklamos uždraudimo norėtų ketvirtadalis (23%) apklaustųjų ir beveik penktadalis (18%) mano, kad tokiai reklamai nereikia taikyti jokių draudimų ar ribojimų. Net 72% suaugusių šalies gyventojų mano, jog uždraudus alkoholinių gėrimų reklamą, alkoholio vartojimas nesumažės. Jeigu patys vartotojai netiki tokiu alkoholio vartojimo problemos sprendimu, yra pagrindo suabejoti paties sprendimo efektyvumu“, - teigia UAB „Baltijos tyrimai“ marketingo direktorius Romas Mačiūnas.
Pasak R. Mačiūno, rinkai vis labiau globalėjant, draudimų, kurių nepalaiko kitos valstybės, nauda tampa labai abejotina. Alkoholio reklama lietuviams transliuojama ne tik Lietuvos TV kanalais, tad užsienio šalių televiziją žiūrintys Lietuvos piliečiai ir toliau sėkmingai matys alkoholio reklamą. Net 60% Lietuvos gyventojų sutinka su teiginiu, kad visiškai uždraudus alkoholinių gėrimų reklamą Lietuvoje, ši reklama tik papildys užsienio šalyse registruotų žiniasklaidos kanalų, kuriuos galima matyti Lietuvoje, kišenes.
Tai, kad su alkoholiu susiję draudimai nėra efektyviausias būdas spręsti opią visuomenės problemą, rodo ir šios apklausos rezultatai: net 42% visų gyventojų žino, kur galėtų nusipirkti alkoholinių gėrimų išsinešimui po 22 valandos, nepaisant to, kad tai draudžia įstatymas. Kas ketvirtas (23%) vyresnis nei 18 metų Lietuvos gyventojas nurodė, kad yra pirkęs kontrabandinių (be banderolių) alkoholinių gėrimų.
Nacionalinę reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą 2011 m. rugsėjo 20-28 d. atliko UAB „Baltijos tyrimai“. Jos metu buvo apklausta 916 suaugusių Lietuvos gyventojų (18 -74 m.).