Šiuo metu galiojančiose taisyklėse numatyta, jog nuo 2025 metų, vidutinis Europoje parduotų naujų automobilių CO2 vidurkis neviršytų 95 g/km.
„ACEA“ organizacijos teigimu, gamintojai laikydamiesi šių taisyklių turėtų arba sumažinti automobilių gamybą iki 2 mln. vienetų per metus arba sumokėti baudas. Pagal dabartinius skaičiavimus, baudos už lengvuosius automobilius siektų 13 mlrd. eurų, o už lengvuosius komercinius automobilius – 3 mlrd. eurų.
„ES išgyvena krizę, kurią sukėlė maža elektromobilių paklausa ir nesąžininga trečiųjų šalių konkurencija, o tai reiškia, kad ES pramonė nesugebės pasiekti numatytų išmetamųjų teršalų mažinimo tikslų“, – teigiama organizacijos pranešime.
„ES pramonė neturės kito pasirinkimo, kaip tik gerokai sumažinti gamybą, o tai sukels pavojų milijonams darbo vietų, bus padaryta žala vartotojams ir neigiamai paveiks ES konkurencingumą ir ekonominį saugumą“.
Praėjusią savaitę apie artėjančias grėsmes įspėjo ir dabartinis „Renault Group“ ir Europos automobilių gamintojų asociacijos vadovas Luca de Meo.
Jis taip pat tikino, jog kitąmet automobilių gamintojų laukia precendento neturintys įvykiai, kurie turės įtakos ne tik visai automobilių pramonei, bet ir visam senojo žemyno regionui.
Europos automobilių sektorius šiuo metu išgyvena ne pačius geriausius laikus. Didžiulės energijos kainos, sumažėjusi elektromobilių paklausa, bei nuožmūs Kinijos gamintojų siekiai trukdo jiems pasiekti Europos Sąjungos iškeltus tvarumo tikslus.
Vienu gamintojai turi ne tik kurti netaršius automobilius, bet ir atsižvelgti į numatytą Europos Sąjungos tikslą 2035 metais visiškai atsisakyti vidaus degimo variklių. Vis dėlto, pardavimų statistika rodo, jog didžioji dauguma naujų automobilių pirkėjų nėra linkę persėsti į elektromobilius ir vietoje to renkasi benzininius, hibridinius ar dyzelinius variklius, ignoruodami Europos Sąjungos troškimus.
Tam, kad automobilių gamintojai galėtų realizuoti numatytus taršos tikslus, elektrinių transporto priemonių rinkos dalis turėtų siekti ne mažiau kaip 20 proc. Šiuo metu lengvųjų elektromobilių rinkos dalis nesiekia 15 proc, o komercinių automobilių – dar mažiau, todėl nenuostabu, jog pirkėjams nerandant motyvacijos persėsti į elektromobilius, Europos Sąjungos botagą pajus ne bet kas kitas, o automobilių gamintojai.
Preliminariais skaičiavimais, užsibrėžtų tikslų kitąmet nepasieks didžiausias Europos automobilių gamintojas „Volkswagen“. Praėjusią savaitę bendrovė paskelbė svarstanti uždaryti gamyklas, kurios dirba ne pilnu pajėgumu.
„Jefferies“ analitikas Philippe'as Houchoisas taip pat įspėjo, jog „Volkswagen“ padėtis tarp visų Europos automobilių gamintojų yra prasčiausia.