Jau kitą savaitgalį kaimyninėje Latvijoje lietuviai startuos Senojo žemyno čempionate. Tai pirmasis mūsų šalies ekipažas po 18 metų, kuris varžysis šiose pirmenybėse. Oficialiame FIA (aut. past. tarptautinės federacijos) regioniniame ralio čempionate, kuris yra antras pasaulyje pagal pajėgumą, važiuosiantys M. Samutis ir R. Šaučikovas savo pavyzdžiu tikisi atgaivinti šalies auto sportą ir paskatinti kolegas aktyviau dalyvauti pasaulinio lygio rungtynėse.
„Kitą savaitgalį vyksiantis Europos čempionato etapas tikrai nebus mums paskutinis, kuriame startuosime. Nenoriu daug kalbėti, bet keliuose etapuose tikrai dalyvausime – tai gali būti ir 4, ir 5, ir 6 etapai. Dabar biudžetą turime keliems, bet kiek dirbsime plius, tai galėsime pakelti iki kokių 5 ar 6“, – apie tolimesnius sezono planus Balsas.lt kalbėjo „WELLMAN Rally Team“ lenktynininkas M. Samuitis.
Per daug klasių
Vis dažniau Lietuvos lenktynininkai patrimituoja, kad mūsų šalies ralio čempionate – gerokai per daug automobilių klasių. Į šį probleminį klausimą tikslaus atsakymo niekada nesugeba suregzti ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Jonas Furmanavičius.
Paklaustas apie tai, dažniausiai žada, kad viską pakeis FIA, tačiau pakitimų kaip ir per juodą širmą nematyti. „Yra FIA reglamentai ir galėjimas turėti kažkokias nacionalines klases – ribotos. Ten taip pat nėra aišku iki galo su tomis klasėmis, nes vis keičiasi. Dabar buvome tarptautinėje asamblėjoje Paryžiuje, buvo labai daug nusiskundimų dėl jų keitimo. Tikėtina, kad per ateinančius kelerius metus tos klasės bus sutvarkytos“, – kalbėjo J. Furmanavičius.
Dėl klasių įvairovės Lietuvos ralio čempionate nebevažiuos ir buvęs čempionų ekipažas M. Samuitis ir R. Šaučikovas.
„Neturime tokios net klasės, kurioje galėtume startuoti su savo automobiliu. Pats federacijos prezidentas J. Furmanavičius nelabai aiškiai į tą klausimą atsako. O WRC (aut. past. WRC – pasaulio ralio čempionatas) tikrai nestartuosime, nes ten nėra ko. Tai – visiškai kito lygio lenktynės, ten labai mažai tokių automobilių, su kokiu mes važiuojame. Visi kiti – visa galva aukštesni nei mes. Mūsų technika, kad ten važiuoti – pasiekti finišą yra nelabai įdomu. Tai pasirinkome vietoje vieno WRC – pusantro Europos etapo“ , – pasakojo M. Samuitis.
Kaunietis taip pat yra tapęs ir daugiausiai žiūrovų dėmesio sutraukiančių žiedinių lenktynių Lietuvoje – 1000 km – čempionu. Tačiau ar norėtų dar kartą atsistoti ant čempionų pjedestalo juokavo, kad reikia duoti pasireikšti ir kitiems, o ar startuos šiais metais parodys ateitis.