Naujienų portalas tv3.lt gavo skaitytojo laišką su nuotraukomis, kuriose užfiksuota kaip sumokėjus už atrakcioną, nėra duodamas čekis.
„Šį savaitgalį Šventojoje, Šventoji g. 8, šalia parduotuvės IKI, atrakcionuose, moteriškė pinigus tik keičia į žetonus atrakcionams, duoda grąžą, bet nėra kasos aparato.
Atrakcionai Šventojoje, prieš Jūros g.51, kur vyriškis 55 m amžiaus taip pat neturi kasos aparato. Gautus eurus deda į didelę papkę ir neduoda kasos ar kitokių kvitų“, – pranešė skaitytojas.
Kaip naujienų portalą tv3.lt informuoja Gražina Rimkienė, Klaipėdos AVMI Kontrolės departamento direktorė, šiuos atrakcionus valdančią įmonę Klaipėdos AVMI darbuotojai stebi ne pirmi metai.
„Minimu atveju atrakcione žetonus įsigijęs skaitytojas turėjo gauti kasos aparato kvitą. Pernai atliekant kontrolės veiksmus, šiuos atrakcionus valdančioje įmonėje buvo nustatyta nelegalaus darbo atvejų. Šiemet apsilankius veiklos vykdymo vietoje nustatyta, kad įmonė pinigus, gautus už suteiktas paslaugas, apskaito nesilaikydama nustatytų teisės aktų. Po patikrinimo įmonė registravo elektroninį kasos aparatą“, – sako G. Rimkienė.
Paprašius, kvitas visada turi būti išduodamas
VMI įspėja, kad bet kuris veiklą vykdantis asmuo, gavęs atlygį už suteiktas paslaugas ar prekes, teisės aktų nustatyta tvarka turi išduoti apskaitos dokumentus. „Gyventojas, vykdantis individualią veiklą su verslo liudijimu, bet nenaudojantis kasos aparato, išduoda prekių (paslaugų) pirkimo – pardavimo kvitus. Jei, tarkime, elektrines mašinas vaikams nuomojantis vaikinas veiklą vykdo su verslo liudijimu, jis pirkimo – pardavimo kvitą išduoti privalo tik už prekes sumokėjusio gyventojo paprašytas.
Jei veikla vykdoma pagal individualios veiklos pažymą, o ne su verslo liudijimu, sąskaita faktūra, PVM sąskaita faktūra, kasos aparato kvitas (jei veikloje naudoja kasos aparatą), pinigų priėmimo kvitas ar kitas apskaitos dokumentas visada (net neprašant) privalo būti išduodamas kartu su grąža“, – komentuoja Gražina Rimkienė.
Pasak jos, pasitaiko atvejų, kai įmonės, teikiančios atrakcionų paslaugas, naudoja ne žetonus, o bilietus. Tokie bilietai paprastai yra registruoti, turi numeraciją, o pinigai, gauti už paslaugas, apskaitomi dienos pabaigoje.
„Tokiu būdu apskaitant pajamas gyventojai negauna pinigų priėmimo kvito. Jį atstoja bilietas“, – išimtį nurodo ji.
Baudos nėra VMI tikslas
Kaip sako G. Rimkienė, Valstybinė mokesčių inspekcija taiko įvairius metodus, jog būtų išvengta tokio sukčiavimo, ne tik patikrinimus, kad nustatytų nesąžiningai veiklą vykdančius verslininkus. Tačiau baudos nėra Inspekcijos tikslas.
„Svarbiausia, kad verslininkai veiklą vykdytų sąžiningai ir apskaitytų visas gautas pajamas. Pajūrio kurortuose vasarą dviračiais važinėja Klaipėdos AVMI darbuotojai ir, reikalui esant, konsultuoja verslininkus bei gyventojus.
Dauguma pajūryje sezoninę veiklą vykdančių mokesčių mokėtojų laiku ir sąžiningai deklaruoja bei sumoka mokesčius, tačiau yra ir tokių, kurie kitų sąskaita ieško būdų, kaip jų nemokėti, pvz., nuslepiant dalį pajamų, kai klientui atsiskaičius gautos pajamos yra arba neapskaitomos (ir neišduodamas čekis) arba apskaitoma tik dalis jų ir pan.“, – teigia G. Rimkienė.
Klaipėdos AVMI Kontrolės departamento direktorė prideda, kad kasos aparato kvito, jei veikloje yra naudojamas kasos aparatas, ar kito apskaitos dokumento reikia prašyti visur ir visada.
„Tik kartu ir solidariai mokėdami mokesčius mes pasieksime, kad tėvai gautų didesnes pensijas, vaikams nereikėtų mokėti už vadovėlius mokyklose, besilaukianti mama galėtų gauti tinkamą nemokamą priežiūrą ir pan.“, – sako ji.
Apie pastebėtus mokestinius pažeidimus gyventojai gali pranešti Pasitikėjimo telefonu 1882, pasinaudodami VMI programėle „Pranešk“ arba užpildę anketą internete: www.vmi.lt/cms/stop–seseliui“