Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo Estijoje koordinatorė „Rail Baltic Estonia“ paskelbė preliminarius keleivinių traukinių kursavimo iš Talino planus. Kelionė iš Talino į Vilnių truktų 3 val. 38 min., į vieną pusę kainuotų maždaug 76 eurus.
Pranešime spaudai teigiama, jog „Rail Baltica“, pradėjusi veikti 2026-aisiais, turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.
Keleiviniai traukiniai iš Talino į Rygą ir atgal kursuos keturis kartus per dieną, kelionė truks 1 val. 42 min., o bilietas į vieną pusę kainuos apytikriai 38 eurus.
„Pasiūlysime rimtą alternatyvą susisiekimui lėktuvais, ypač jei keleivis nori atvykti būtent į Rygos centrą ir nesiruošia keliauti toliau“, – pranešime cituojama „Rail Baltic Estonia“ vadovė Riia Sillave.
Jos teigimu, vėliau traukinių reisų šiuo maršrutu gali padaugėti iki šešių per dieną, o traukiniai į Lietuvą ir Lenkijos sostinę Varšuvą iš Talino kursuotų kas dvi valandas.
Plane taip pat numatyti du naktiniai traukiniai iš Talino per Rygą, Kauną, Varšuvą į Berlyną ir iš Vilniaus į Berlyną.
Be to, „Rail Baltica“ per valandą važiuos 2-3 kroviniai traukiniai, o net 80 proc. jų bus intermodaliniai – suteikiantys galimybes operatoriams perkelti krovinius nuo automobilių ant traukinių platformų.
Estija ir Suomija puoselėja planus sostines sujungti geležinkelio tuneliu po Suomijos įlanka, tai galėtų tapti „Rail Baltica“ pratęsimu.