Nesenai rašėme apie tai, kad „Scania“ pateko į „Gineso“ rekordų knygą. Šį kartą siūlome paskaityti apie dar keletą su sunkvežimiais susijusių rekordų, kurie įtraukti į minėtą knygą.
Vokiečiui Marco Hellgrewui jo sugebėjimų galėtų pavydėti dauguma vilkikų vairuotojų. Šis vokietis vairavo vilkiką su puspriekabe naudodamas tik atbulinę pavarą ir pasiekė kol kas geriausią rezultatą. Per 5 val. ir 21 min. jis nuvažiavo 64 km. Visa tai įvyko Bergene, Vokietijoje 2008 m. rugsėjo 22 d. specialioje karinės paskirties trasoje.
Ekonomiškiausiu 40 t. bendrosios masės vilkiku pripažintas „Mercedes Actros“. 2008 m. gegužės 29 d. Italijoje, Brindisi mieste esančioje „Nardo“ trasoje šis vilkikas baigė 7 d. be perstojo trukusį važiavimą, o jo metu iš viso įveikė 12 728 km. Pasiektas rezultatas – 19,44 l./100 km. Rezultatą užfiksavo nepriklausomi stebėtojai ir „Dekra“.
Paradai, konvojai
Didžiausias konvojus pravažiavo Drontene, Olandijoje. 2004 m. lapkričio 6 d. vienas paskui kitą važiavo 416 sunkvežimių. Įdomiausia detalė – juos visus vairavo moterys.
Didžiausias magistralinių vilkikų konvojus buvo sudarytas iš 324 vnt. JAV. Šveicarijoje užfiksuotas ilgiausias ugniagesių sunkvežimių paradas – 159 sunkvežimiai. Šį sąrašą baigia 52 savivarčių paradas Vokietijoje.
Kiti rekordai
Didžiausias kelio ženklas buvo panaudotas Vienoje. Specialiam renginiui buvo sukurtas 18,5 m. aukščio kelio ženklas. 2007 rugsėjo 30 d.
Kiek vilkikų tilptų trumpiausioje pasaulio gatvėje? O gal reiktų klausti kiek kartų vilkikas ilgesnis už trumpiausią pasaulio gatvę? Tokia gatvė yra Škotijoje. 2006 m. spalio 28 d. išmatavus jos ilgį, buvo užfiksuotas rekordas – 2,05 m.
Didžiausių sunkvežimių modelių kolekcija yra sudaryta iš 2 169 skirtingų modelių. Jie priklauso Peteriui ir Jens Pittackams iš Vokietijos. Visų jų mastelis yra 1:87.
Stipruolis Franzas Mullneris iš Austrijos taip pat įsirašė į „Gineso“ rekordų knygą. Jis 2007 m., lapkričio 3 d. Kinijoje sugebėjo 8,4 sek. sulaikyti vietoje visu pajėgumu bandantį važiuoti „Scania“ 420 vilkiką.
Visi šie rekordai yra skirti tam, kad kas nors juos pagerintų, tad kodėl Lietuvos vežėjai negalėtų mesti iššūkio jau esamiems rekordams?
Vytautas Kleinauskas