„Renault-Nissan“ aljansas ir „Russian Technologies State Corporation“ įkūrė bendrą įmonę, kuriai priklausys visas „Avtovaz“ kapitalas. Įmonė taps stabilia, ilgalaike ir pagrindine didžiausios Rusijos automobilių kompanijos akcininke bei „LADA“ prekės ženklo valdytoja.
Maskvoje vykusios ceremonijos metu apie „Alliance Rostec Auto BV“ sukūrimą pranešė „Renault-Nissan“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas, taip pat dalyvavo „Russian Technologies“ generalinis direktorius ir „Avtovaz“ valdybos pirmininkas Sergey Chemezovas bei „Avtovaz“ prezidentas Igoris Komarovas. „Šis istorinis susitarimas yra triguba pergalė visoms kompanijoms: „Renault“, „Nissan“ ir „Avtovaz“. Tai – reikšmingas naujas etapas solidžiame bendradarbiavime”, – sakė Ghosnas. „Bendra įmonė pagreitins prekybos strategijos Rusijoje įgyvendinimą ir užtikrins Rusijos automobilių pramonės lyderio „Avtovaz“ konkurencingumą.” Sandėriu „Renault-Nissan“ įsipareigojo investuoti 23 mlrd. rublių (742 mln. JAV dolerių). Investicijos leis iki 2014-ųjų vidurio „Renault-Nissan“ valdyti 67,13 proc. bendros įmonės dalies. Bendrai įmonei tuo metu priklausys 74.5 proc. „Avtovaz“.
2008 metais „Renault“ įsigijo 25 proc. „Avtovaz“ akcijų ir tuo metu padėjo kompanijai pasiekti pelną. „Renault“ į bendrą įmonę investuos apie 11,3 mlrd. rublių (366 mln. JAV dolerių) ir iki 2014 birželio planuoja turėti 50,1 proc. akcijų. „Nissan“ anksčiau neturėjo „Avtovaz“ akcijų, tačiau šiuo metu planuoja investuoti 11,7 mlrd. rublių (376 mln. JAV dolerių) ir tuo pačiu laikotarpiu turėti 17,03 proc. bendros įmonės akcijų. „Russian Technologies“ turėtų priklausyti 32,87 proc. bendros įmonės akcijų.
Pagal sandėrio nuostatas, „Russian Technologies“ vykdo 8 mlrd. rublių (258 mln. JAV dolerių) „Avtovaz“ paskolų restruktūrizaciją – pardavus šalutinį „Avtovaz“ turtą, gautos lėšos bus naudojamos padengti dalį „Russian Technologies“ paskolų. Likusios apie 46 mlrd. rublių (1,48 mlrd. JAV dolerių) vertės beprocentės paskolos buvo pratęstos iki 2032-ųjų. Tai suteikia „Avtovaz“ finansinį balansą be likvidumo apribojimų.
Iki sandėrio pabaigos 2014 metais „Alliance Rostec Auto BV“ priklausys visos „Avtovaz“ akcijos, šiuo metu esančios „Troika Dialog Investment Ltd.“ nuosavybe.
Kartu – Europos ekonominio augimo variklyje
„Alliance Rostec Auto BV“ valdyba sutelks dėmesį pagrindinių akcininkų sprendimams „Avtovaz“ kompanijoje ir taps aljanso bei „Russian Technologies“ diskusijų forumo vieta.
„Renault-Nissan“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas taps „Alliance Rostec Auto BV“ valdybos pirmininku. Direktorių valdybą sudarys:
• Trys „Renault-Nissan“ aljanso atstovai: „Renault“ vykdantysis viceprezidentas ir vyriausiasis finansų vadovas Dominique Thormannas, „Nissan“ vykdantysis viceprezidentas ir vyriausiasis finansų vadovas Josephas Peteris ir „Renault“ vyriausiasis viceprezidentas ir Eurazijos regiono valdybos pirmininkas Bruno Ancelinas;
• Du „Russian Technologies“ atstovai: generalinis direktorius Sergejus Chemezovas ir generalinis direktoriaus pavaduotojas Igoris Zavyalovas.
„Avtovaz“ valdyba išaugs nuo 12 iki 15 narių. „Renault-Nissan" turės aštuonis valdybos narius. Kandidatai bus tvirtinami neeiliniame „Avtovaz“ akcininkų susirinkime 2013-ųjų vasario 12 dieną. Sergejus Chemezovas išliks „Avtovaz“ valdybos pirmininku pakaitomis su Carlosu Ghosnu, tapsiančiu valdybos viceprezidentu 2013-ųjų birželį.
„Rusijos rinka tampa naujų automobilių pardavimo lyderiu Europoje", – sakė „Russian Technologies“ generalinis direktorius Sergejus Chemezovas. „Iki 2020 metų „Avtovaz“ su partnerių pagalba tikisi kasmet pagaminti daugiau nei 1 mln. aukščiausius pasaulinius standartus atitinkančių automobilių. Partnerystės su „Renault-Nissan“ aljansu dėka bus sukurta daug naujų, modernių ir gerai apmokamų darbo vietų Toljačio miesto ir rajono gyventojams“.
Sandėris įvyko praėjus aštuoniems mėnesiams po Rusijos Federacijos prezidento Vladimiro Putino Toljatyje, Rusijos Samaros regione, atidaryto surinkimo linijų komplekso, galinčio gaminti iki 350 tūkst. automobilių per metus. Kompleksas taps namais vienai didžiausių platformų dalijimosi programų „Renault-Nissan“ aljanse. 2012-ųjų pavasarį jau pradėta „Lada Largus“ gamyba, o „Nissan Almera“ pradėtas rinkti dieną prieš susitarimą dėl bendros įmonės – surinkimo linija visu pajėgumu pradės veikti 2013-ųjų pavasarį.
Produkciją sudarys penki trijų prekės ženklų – „Lada“, „Renault“ ir „Nissan“ modeliai. Investicijos į šį projektą siekia apie 400 mln. eurų. Trys partneriai taip pat gamina automobilius Maskvos, Sankt Peterburgo ir Iževsko gamyklose (700 km į šiaurę nuo Toljačio, kurią „Avtovaz“ įsigijo 2012 metais). Kiekviena iš šių gamyklų galės pasinaudoti naujais projektais bei investicijomis.
Kartu su patobulinimais Toljatyje bei planuojamais pakeitimais kituose gamybiniuose kompleksuose, „Renault-Nissan“ ir „Avtovaz“ nuo 2016 metų Rusijoje kasmet gamins bent 1,7 mln. automobilių. „Mūsų partnerystės stiprinimas yra kitas logiškas žingsnis vykdant bendrą veiklą. „Avtovaz“ tapo kelių prekės ženklų, įskaitant ir pirmojo „Nissan“ Toljatyje, namais. Mūsų sparti integracija padės gerinti bendrų pastangų efektyvumą ir didinti rinkos dalį“, – sakė „Avtovaz“ prezidentas Igoris Komarovas.
Bendra automobilių pramonės apimtis Rusijoje pernai siekė 2,65 mln. transporto priemonių, įskaitant ir lengvuosius komercinius automobilius. Tikimasi, kad 2012 metais apimtis padidėjo iki 2,9 mln. Rusija yra trečia pagal dydį „Renault-Nissan Alliance“ rinka. Praėjusiais metais aljansas Rusijoje pardavė 878 990 automobilius, įskaitant 578 387 „Lada“ automobilius. Užimama rinkos dalis sudaro beveik 33 proc.