Fotografijos verslą iškeitė į automobilių
Francis E. Stanely ir Freelan'as O. Stanley - du broliai, kurie 1896 metais nusprendė parduoti savo sėkmingą fotoaparatų verslą ir įkurti automobilių kompaniją. Įdomu yra tai, kad pelningą fotoaparatų verslą įsigijo Eastman'as Kodak'as. Taip, tai tas pats žmogus, kuris visame pasaulyje žinomas kaip fotoaparatų kompanijos „Kodak“ įkūrėjas.
Broliai Stanley'iai pirmąjį automobilį sukūrė 1897 metais. Kaip bebūtų keista, tačiau vos per dvejus metus „Stanley Motor Carriage“ tapo viena didžiausių automobilių gamintoja Jungtinėse Amerikos Valstijose. Per 1898 ir 1899 metus brolių įkurta kompanija pardavė daugiau kaip 200 automobilių.
Automobilių gamyba įsibėgėjo 1902 metais, kai buvo atidaryta pakankamai didelė gamykla, kurioje kasdien dirbo maždaug 30 žmonių. Tačiau kartu su nauja gamykla atsirado ir labai turtingas ponas, kuris įsigijo nemažai „Stanley Motor Carriage“ kompanijos akcijų. Vėliau šis žingsnis kompaniją ir brolius paveiks neigiamai.
Greičiausių automobilių kūrėjai
„Stanley“ automobilių populiarumas augo kiekvienais metais. Tiek Jungtinėse Amerikos Valstijose, tiek Europoje susidomėjimas šiais automobiliais auga ne dienomis, bet valandomis. Prie to labai prisidėjo 1906 metais užfiksuotas pasaulio greičio rekordas.
„Stanley Steamer“ 1906 metais tapo greičiausiu automobiliu galinčiu įveikti 1/4 mylios atstumą. Jis tai padarė per 28,2 sekundės. Šis rekordas „Stanely“ kompanijai priklausė iki pat 1911 metų. Šį rekordą pagerino „Mercedes Benz“, kuri kiekvienais metais pristatydavo vieną ar kitą naujieną ir įvairiausius išradimus bandė lenktynių trasose.
Vidaus degimo variklių era
1910 metais prasidėjo vidaus degimo variklių revoliucija. Benzininių variklių efektyvumas ir galia padidėjo kelis kartus, o tai reiškė, kad garo mašinos po truputėlį tapdavo nekonkurencingos.
Augant benzininių variklių efektyvumui, vis daugiau ir daugiau kompanijų pradėjo juos ne tik gaminti, bet ir tobulinti. Tokiu būdu pavyko sumažinti vidaus degimo variklių savikainą. Tai buvo dar vienas skaudus kirtis garo variklių kūrėjams.
Paskutinis ir greičiausiai lemtingas kirtis - agresyvi marketingo kampanija prieš tokius gamintojus kaip „Stanley“. Jungtinėse Amerikos Valstijose kabėjo didžiausios reklamos, kuriose buvo kalbama apie garo variklių pavojų. Net ir keletas autoritetingų valdžios atstovų teigė, kad „Stanley“ automobiliuose montuojami garo varikliai gali netikėtai sprogti.
Tokio didžiulio smūgio neatlaikė vienas iš „Stanley Motor Carriage“ kompanijos įkūrėjų - F.E. Stanely. Negalėjęs susitaikyti su savo brolio mirtimi, F.O. Stanley kompaniją pardavė Prescott'ui Warren'ui. Nors šis verslininkas turėjo pakankamai didžiulį finansinį užnugarį, tačiau brolių netekusi kompanija tapo niekam neįdomi ir technologiškai atsilikusi automobilių kompanija.
Išsigelbėti nepadėjo net ir nauji modeliai, kurie kainavo kelis kartus daugiau už savo konkurentus. Pavyzdžiui, 1924 metais pristatytas „Stanley 740D“ sedanas kainavo 3950 dolerių, tuo tarpu „Ford Model T“ buvo pardavinėjamas už 500 dolerių.