Atsirado tokių, kurie ėmė reikšti priekaištus, kad toks paauglių elgesys gali paskatinti traktuoti jaunas mergaites kaip sekso objektus.
Putliomis lūpomis, didžiulėmis akimis ir lygia oda pasižyminti Dakota Rose internete Savo gerbėjams yra žinoma kaip Kota Koti. Ji surinko begalę gerbėjų dėka „Youtube“. Kota Koti į internetą patalpina vaizdelius, kuriose dalijasi grožio ir stiliaus patarimais. Daugumoje filmukų Kota Koti tyli. Dėka tikrų ji gali savo žiūrovams paaiškinti kaip susikurti makiažą, susišukuoti plaukus ar madingai apsirengti.
"Pirmenybę skiriu šviesesnioms spalvoms. Su tokiu makiažu eičiau tik į kluba, - teigia mergaitė prieš šešių minučių trukmės video, kuriame aiškina, kaip pasidaryti vakarinį makiažą.
Dakota yra labai populiari Azijoje. Tai yra dėl jos stiliaus, kurį įkvėpė anime kultūra.
Apie šią mergaitę žinoma labai nedaug, kai kuriose forumuose kalbama, kad jai apie 16-18 metų, ji yra iš Amerikos. Nors Dakota sparčiai populiarėja internete, tačiau yra tokių kurie ragina merginą liautis, mat ji paskatinti seksualinius nusikaltimus prieš vaikus.
Gyvos lėlės (nuotr. asm. archyvo)
Tačiau Dakota nėra vienintelė, kuri pateikia save kaip lėlę Barbę.
Venus Palermo, žinoma internetinėje erdvėje kaip Venus Angelic. Ši penkiolikmetė internete talpina išsamius vaizdelius, kaip iš paprastos merginos pavirsti gyva lėle.
Praleidusi du metus Japonijoje ir susižavėjusi jų kultūra, ji nusprendė tapti gyva lėle ir tą kol kas sėkmingai įgyvendina gyvendama Londone.
Venus jau patalpino 78 vaizdo įrašus, kuriose užfiksuota, kaip pasidaryt makiažą ar nagų dailę. Savo „Facebooke“ Venus Angelic turi jau 13 tūkst. fanų. Merginos pomėgiui pritaria ir jos mama: „Ji mano, kad miela vilkėti puošnius, mergaitiškus drabužius“. Pati Venus tvirtina, kad niekuomet nesustos daryti to, kas jai patinka ir užaugs su šiuo stiliumi." Žiniasklaida pakraupusi nuo to, kokią didelę įtaką paaugliams daro internetas, mat daugybė mergaičių susižavėjo šia gyva lėle.
Azijoje tai populiaru jau seniai
Mados tendencija mergaitėms atrodyti panašiomis į lėles sparčiai paplito Amerikoje ir Europoje. Tuo tarpu Azijoje tokią išvaizdą perteikti paauglės stengiasi jau ne vienerius metus. Dar 2010-aisiais buvo rašoma, kad vis daugiau moterų Japonijoje stengiasi atrodyti kaip lėlės, nes tokiu būdu pabrėžia savo moteriškumą ir seksualumą.
Gyvos lėlės (nuotr. asm. archyvo)
Devyniolikmetė Naoko Kamijyo „New York Times“ sakė: „Nesu gražuolė, bet man labai patinka grąžintis. Noriu pakeisti save neatpažįstamai. Kas norėtų visą gyvenimą pragyventi būdamas tik savimi?“ Mergina taip pat atskleidė, kasdien besikelianti 5 ryto, kad turėtų bent dvi valandas „supanašėjimo su lėle“ procesui: prisiklijuoti blakstienas, prisisegti netikrus plaukus ir pasidaryti įspūdingą makiažą.
Gyvos lėlės (nuotr. asm. archyvo)
Neseniai atliktos apklausos metu paaiškėjo, kad 13 000 Taivano paauglių pradėjo naršyti po internetą nuo 7 metų, o kai kurie dar anksčiau nuo 3-4 metų. Tikėtina, kad internetiniai tinklalapiai, reklamos ir video žaidimai skatina jaunus žmones keisti savo įvaizdį.