„Sodroje“ kuriama nauja Elektroninė apdraustųjų ir išmokų gavėjų taikomoji sistema, kuri bus pristatoma kaip Elektroninė gyventojų aptarnavimo sistema (EGAS).
Naujojo projekto tikslas – Fondo valdybos administravimo įstaigų teikiamas valstybinio socialinio draudimo paslaugas perkelti į elektroninę terpę. Planuojama, kad 2010 m. pabaigoje naujoji sistema bus visiškai sukurta ir paruošta naudojimui.
Įdiegus EGAS, valstybinio socialinio draudimo paslaugų teikimo procedūros taps paprastesnės, padidės jų automatizavimo lygis, gyventojams nebereikės taip dažnai vykti į Fondo valdybos administravimo įstaigas dėl vienos ar kitos paslaugos. EGAS taip pat sudarys galimybę gyventojams stebėti priskaičiuotas, išmokėtas išmokas, sumokėtus mokesčius, draudiminius laikotarpius, draudžiamąsias pajamas, sužinoti prognozuojamą pensijos dydį bei kitą informaciją. Portale informacija bus pasiekiama žymiai greičiau nei teikiant prašymus išduoti popierines pažymas.
Dar vienas EGAS privalumas yra tas, kad naujoji sistema pagerins asmens duomenų apsaugos kontrolę. EGAS gyventojui leis sužinoti, kam, kada ir kokiais tikslais buvo teikta su jo asmeniu susijusi informacija. Daugeliu atvejų asmuo pasirinktai organizacijai pats galės pateikti informaciją apie save. EGAS taip pat leis ne tik pagerinti Fondo valdybos administravimo įstaigų teikimų paslaugų kokybę, bet ir sumažinti tų paslaugų teikimo išlaidas.
Gyventojai teikiamomis paslaugomis galės naudoti nemokamai. Norint pasiekti informaciją per EGAS reikės tik kompiuterio, interneto naršyklės bei turėti asmens identifikavimo priemonę (būti interneto bankininkystės naudotoju). Dalis EGAS paslaugų bus prieinamos tik kvalifikuoto elektroninio sertifikato turėtojams. Lietuvoje kvalifikuotą elektroninį sertifikatą dabar galima įsigyti iš 5 tiekėjų.