Vienos dienos streikas, organizuojamas Vokietijos įtakingos profsąjungos „Verdi“, turės „didžiulį poveikį“, sakoma antradienį paskelbtame „Lufthansa“ pranešime.
Bus atšaukta daugiau nei 1 tūkst. skrydžių, įskaitant kai kuriuos antradienio skrydžius. Streikas paveiks apie 134 tūkst. keleivių.
Vežėja pridūrė, kad kol kas negali atmesti galimybės, jog gali neįvykti ir kai kurie ketvirtadienį ir penktadienį suplanuoti skrydžiai.
Planuojama, kad streikas vyks nuo 01.45 GMT (04.45 val. Lietuvos) laiku trečiadienį iki 04.00 GMT (07.00 val. Lietuvos) laiku ketvirtadienį.
Vienos didžiausių Europos oro linijų bendrovių darbuotojų streikas greičiausiai dar labiau sustiprins chaosą viso žemyno oro uostuose įtemptu vasaros sezonu, nes sušvelnėję koronaviruso apribojimai padidino turizmo paklausą, tačiau dėl nuolatinio darbuotojų trūkumo keleiviai susiduria su tokiomis problemomis kaip skrydžių tvarkaraščių sutrikimai, ilgos eilės ir paklydęs bagažas.
„Lufthansa“ šią vasarą jau atšaukė apie 6 tūkst. skrydžių.
Profsąjunga „Verdi“, atstovaujanti apie 20 tūkst. „Lufthansa“ antžeminio aptarnavimo darbuotojų, siekia susitarti dėl atlyginimų padidinimo 9,5 proc. arba bent 350 eurų (360 JAV dolerių) per mėnesį. Taip pat norima susitarti dėl 13 eurų minimalaus valandinio atlygio.
Pasak profsąjungos, vadovybės pasiūlymas iki šiol „nėra artimas infliacijos kompensavimui“, kuri praėjusį mėnesį Vokietijoje siekė 7,6 procento.
„Lufthansa“ paprieštaravo, kad pasiūlė „labai reikšmingą atlyginimo padidinimą“, kuris sudaro daugiau nei 10 proc. padidinimą mažiausio atlyginimo kategorijų darbuotojams, o daugiau nei 6 proc. – didesnį atlyginimą gaunantiems darbuotojams.
„Ankstyvas anksčiau konstruktyvių kolektyvinių derybų rato eskalavimas daro didžiulę žalą“, – teigė „Lufthansa“ žmogiškųjų išteklių ir teisinių reikalų vadovas Michaelas Niggemannas.
Ekonomikos institutas IW neseniai apskaičiavo, kad Vokietijos aviacijos sektoriuje šiuo metu trūksta daugiau nei 7 tūkst. darbuotojų.
Ekonomistai nustatė, kad daugelis oro uostų darbuotojų susirado darbą kituose sektoriuose, kai per pandemiją sumažėjo kelionių paklausa, o dabar, kai turizmas atsigavo, jie negrįžo.