BMW „(transporto priemonių valdybai) KBA pripažino, jog dviejuose“ 7 serijos ir 5 serijos „modeliuose įdiegė programinę įrangą, kuri manipuliuoja dujų išmetimo sistema“, parašė leidinys.
Jo duomenimis, vien Vokietijoje tokia įranga buvo įdiegta maždaug 11 tūkst. naujausių dyzelinių automobilių, kurie turėjo atitikti 2015 metų pabaigoje įsigaliojusius naujausius Europos Sąjungos taršos standartus „Euro 6“.
BMW tikrina, ar programinė įranga buvo įdiegta ir eksportui skirtuose automobiliuose.
BMW atstovas spaudai „Der Spiegel“ pareiškė, kad transporto priemonių su šešių cilindrų varikliais variklio kontrolės sistemose ši programinė įranga buvo įdiegta per klaidą.
„Mes nemanome, kad ši programinė įranga yra išderinimo įtaisas“, pridūrė jis.
Vadinamieji išderinimo įtaisai įrengiami sąmoningai siekiant, kad automobiliai atliekant laboratorinius bandymus atrodytų mažiau taršūs negu iš tikrųjų yra.
BMW konkurentės „Audi“ patronuojančioji įmonė „Volkswagen“ 2015 metais pripažino, jog tokią programinę įrangą įdiegė 11 mln. visame pasaulyje parduotų automobilių. Nuo to laiko baudoms, automobilių išpirkimui ir kompensacijoms ji jau išleido daugiau kaip 20 mlrd. eurų.
Priešingai negu „Volkswagen“, BMW iki šiol pavykdavo išsaugoti gerą vardą dėl sąžiningų išmetamųjų teršalų duomenų skelbimo.
Aplinkosaugininkai buvo įtarę, kad išderinimo įtaisai galėjo būti įrengti BMW 3 serijos modeliuose, tačiau KBA atliko patikrinimą ir jų nerado. Tuomet BMW plėtros vadovas Klausas Froehlichas (Klausas Frolichas) drąsiai pareiškė, kad „BMW grupės transporto priemonėmis nebuvo manipuliuota“.
„Mūsų dyzeliniai varikliai yra švarūs. Visuomenė, politikai ir visų pirma mūsų klientai ir darbuotojai gali dėl to neabejoti“, – pridūrė jis.