Socialdemokratai yra pasiūlę sumažinti reikalavimus referendumui dėl pilietybę apibrėžiančio Konstitucijos 12 straipsnio pakeitimo, tačiau TTK pažymi, kad taip vienam Konstitucijos pirmojo skirsnio straipsniui būtų taikomas žemesnis jo apsaugos standartas.
Pasak komiteto, priėmus tokį siūlymą taip pat bus sukuriamas precedentas ateityje nustatyti žemesnius Konstitucijos apsaugos standartus, t. y. žemesnę rinkėjų balsų normą, ir kitiems Konstitucijos pirmojo skirsnio straipsniams. TTK teigimu, siūlymas pažeidžia Konstitucijos vientisumo ir darnos principus.
Tokią išvadą komitetas patvirtino bendru sutarimu, atsižvelgęs į parlamento teisininkų pateiktus argumentus. Socialdemokratai yra parengę Referendumo įstatymo pataisą, kad Konstitucijos 12 straipsnio pakeitimas būtų laikomas priimtu, jeigu tam pritarė du trečdaliai piliečių, dalyvavusių referendume. Konstitucijoje įrašyta, kad Konstitucijos pirmojo skirsnio nuostatos gali būti keičiamos tik referendumu, o Referendumo įstatyme – kad Konstitucijos pirmojo skirsnio pakeitimui reikia, jog už jį balsuotų daugiau kaip pusė rinkimų teisę turinčių piliečių.
Konstitucijos 12 straipsnis sako, kad išskyrus įstatymo numatytus atskirus atvejus niekas negali būti kartu Lietuvos ir kitos valstybės pilietis. Dvigubos pilietybės įteisinimo prašo išeiviai, tačiau jie baiminasi, kad su dabartiniu – daugiau kaip pusės rinkėjų pritarimo – reikalavimu referendumas nepavyktų.
Konstitucinis Teismas yra išaiškinęs, kad iš esmės plačiau leisti dvigubą pilietybę galima tik pakeitus Konstituciją. Reikalingas Konstitucijos straipsnis keičiamas tik referendumu.
Šiuo metu dviguba pilietybė leidžiama tik tiems piliečiams, kurie išvyko iš Lietuvos iki nepriklausomybės atkūrimo ir jų palikuonims, tačiau nėra suteikiama išvykusiems nepriklausomybės metu.
Taip pat yra numatytos išlygos, kad dvigubą pilietybę išlaikyti gali užsienyje gimę vaikai, jei kitos šalies pilietybę įgijo gimdami, taip pat tiems, kurie kitą pilietybę įgijo automatiškai per santuoką su kitos šalies piliečiu.