Miesto opozicijos atstovai ketina reikalauti valdančiųjų atsakomybės ir stebisi, kad gatvių siaurinimui diriguoja tarnautojas, net neturintis reikalingo išsilavinimo.
Pagarsėjusi sankryža Vilniuje prie prekybos centro „Panorama“. Prieš mėnesį, pagal tuomet dar Remigijaus Šimašiaus vadovaujamos savivaldybės gatvės siaurinimo projektą, buvusios mašinų juostos vietoje darbininkai jau buvo nulupę asfaltą, subetonavę naujus bortelius, susmaigstę stulpus.
Dėl to šioje vietoje ėmė formuotis didžiulės mašinų eilės ir kamščiai. Kilus didžiuliam vilniečių pasipiktinimui, dabar darbininkai ten vėl viską ardo ir iš naujo tiesia asfaltą.
Šioje juostoje anksčiau laisvai važiuodavo automobiliai. Prieš mėnesį darbininkai asfaltą buvo pašalinę ir gatvę susiaurino. O dabar po kojomis vėl asfaltas ir panašu, kad greitai čia vėl važiuos automobiliai.
Tokie sostinės valdančiųjų sprendimai gatves siaurinti, o po to vėl platinti, kelia didžiulį gyventojų pasipiktinimą:
„Košmaras, klounai, cirkas, daro, ką jiems reikia, o ne, ko žmonėms reikia, nepasitaria, nieko.“
„Susiaurino, išleido pinigus, reiškia dabar vėl reikia leisti, kieno sąskaita?“
„Siaurinimas nieko gero neduoda.“
„Vairuotojams problemos.“
Susiaurintomis miesto gatvėmis piktinasi ir ugniagesiai, šių darbų keista logika susidomėjo ir prokurorai. Aistroms dėl siaurinamų sostinės gatvių neslūgstant, naujasis meras Valdas Benkunskas tiesiog bėga nuo klausimų, kodėl griauna tai, ką sumastė jo buvęs ir esamas politinis partneris – Laisvės partija.
„Apie ką? – Dėl gatvių. – Bužinskas jums komentuos, nieko neturiu...“, – sako V. Benkunskas.
Prie Šimašiaus buvęs Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, o prie Benkunsko tapęs direktoriumi Adomas Bužinskas pripažįsta, kad šioje vietoje siaurinant gatvę padaryta klaida, tad ją nusprendė ištaisyti ir gatvę vėl paplatinti. Tiesa, kiek tai kainuos vilniečiams, neatskleidžia.
„Reikia palaukti, kai darbai bus pabaigti, galėsim aiškiau pasakyti, buvusio sprendimo palikti negalėjome, nusprendėme grąžinti važiuojamąją dalį, kokia buvo“, – aiškina A. Bužinskas.
Ugniagesiams, policijai, greitąjai pagalbai kylančias kliūtis, pasak Bužinsko, naujoji savivaldybės valdžia ketina aptarti ir ieškoti išeičių specialioje darbo grupėje. Tačiau sostinės opozicijai to negana.
Ji reikalauja sostinės valdančiųjų atsakomybės, taip pat stebisi, kad vyriausiuoju inžinieriumi savivaldybėje, diriguojančiu abejotiniems siaurinimo projektams, toliau dirba buvęs susisiekimo paslaugų tvaraus susisiekimo skyriaus vadovas Anton Nikitin, pagarsėjęs dviračių eismo propagavimu.
„Dabartinis vyr. inžinierius Nikitinas, kiek rodo, oficialūs vieši duomenys, neturi techninio inžinerinio išsilavimo. Jis labiau komunikavimo, viešųjų ryšių specialistas, o ne tinklų, ne gatvių. Todėl turime tokią situaciją, kai daugelis dalykų braižoma rankomis“, – sako Vilniaus tarybos narys Artūras Zuokas.
Antonas Nikitinas, anot savivaldybės darbuotojų, šiuo metu yra komandiruotėje, tad telefonu neatsiliepia. Tačiau sostinės administracijos vadovas jo pakeisti neketina, nes tiesiog neatsirado žmonių norinčių dirbti tokį darbą. Tik užsimena, kad rengiasi prisamdyti jam pagalbininkų.
„Savivaldybė skelbė konkursą vyr inžinieriaus pareigoms, niekas neaplikavo, jis neįvyko. Antonas, kaip administracijos patarėjas, tą konjursą buvo laimėjęs, organizuotą Valstybės tarnybos departamento, neeilinio vertinimo metu buvo perkeltas į vyr. inžinieriaus pareigas su įsipareigojimu įgauti reikiamą išsilavinimą iki 2027 metų“, – tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Nuo žurnalistų klausimų apie darbus gatvėse bėgantis meras Valdas Benkunskas visgi jau žada vėliau paaiškinti, galbūt kitą savaitę, kurias susiaurintas gatves ir sankryžas ketina platinti.