• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienam iš penkių bankrutuojančios „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivų penktadienį išplaukus į Europą, paskutinis įmonės laivas pasiektų senojo žemyno uostą, kur galėtų būti areštuotas pagal Europos jurisdikciją ir būtų saugus, teigia bendrovės vadovas. Anot Sigito Dobilinsko, „Voruta“ penktadienio vakarą turėtų išplaukti iš Batos uosto Pusiaujo Gvinėjoje.

Vienam iš penkių bankrutuojančios „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivų penktadienį išplaukus į Europą, paskutinis įmonės laivas pasiektų senojo žemyno uostą, kur galėtų būti areštuotas pagal Europos jurisdikciją ir būtų saugus, teigia bendrovės vadovas. Anot Sigito Dobilinsko, „Voruta“ penktadienio vakarą turėtų išplaukti iš Batos uosto Pusiaujo Gvinėjoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiandien išplaukia iš Batos uosto laivas „Voruta“, jis neužilgo turėtų pajudėti į Europos jurisdikcijos uostą. Laivai yra gana stipriai techniškai nuvaryti ir galima sulaukti negerų dalykų, bet mes tikimės, kad pasieksime laimingai Europos uostus“, - penktadienį spaudos konferencijoje sakė S.Dobilinskas.

REKLAMA

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka BNS sakė, kad „Voruta“ turėtų atplaukti į Kanarų salų uostą Las Palmą.

Anot S.Dobilinsko, kito - Ispanijoje areštuoto laivo „Raguva“ - nebus bandoma išvaduoti - jis ir liks Seutos uoste.

Penktadienį LJL vadovas kreipėsi į teismą dėl bankroto, nes, pasak S.Dobilinsko, įmonė nebepajėgia mokėti už degalus, maistą, o atlyginimai jūrininkams nemokami tris mėnesius.

REKLAMA
REKLAMA

S.Dobilinskas tikino, kad nepriklausomų ekspertų - „Ernst & Young Baltic“ atliktame vertinime rugsėjį buvo pateikti du scenarijai - tęsti veiklą ir skelbti bankrotą.

„Mes su „Ernst & Young“ kompanija darėme strateginį planelį, kaip kompanija galėtų vystytis. Vienas planas, kad kompanija dirbs, kitas - kad bankrutuos. Bet buvo mąstymas, kad jeigu bankrutuos, kad nebūtų stichinio bankroto, kad nebūtų palikti jūrininkai. (...) Plano A nepavyko padaryti, nes kreditoriai (SEB bankas - BNS) nesutiko sumažinti reikalavimus“, - tikino S.Dobilinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, anot jo, rinkoje yra bloga situacija, neleidžianti bendrovei atsitiesti - „Baltic dry“ indeksas, pagal kurį skaičiuojami sausakrūvių laivų frachtai, mažėja - šis rodiklis šiemet pasiekė rekordines žemumas.

S.Dobilinskas, tikino, kad per jo vadovavimo laiką nuo rugpjūčio pradžios bendrovė gavo 1,5 mln. JAV dolerių pajamų. Buvo tikėtasi, kad pavyks atsitiesti, tačiau Klaipėdoje įgulos prašymu antstoliui areštavus laivą „Deltuva“, situacija pablogėjo.

REKLAMA

„Aišku, didelis smūgis buvo, kada mums jau gavus paskolą, „Deltuva“ buvo per antstolius pačių jūrininkų Klaipėdos uoste sulaikytas“, - tikino S.Dobilinskas.

LJL vadovas teigė, kad 2014 metų vertinimu, bendrovės laivų vertė siekia nuo 4,5 mln. iki 5 mln. JAV dolerių. Tačiau jis negalėjo atsakyti, ar laivai bus parduodami aukcione ir kada tai galėtų įvykti.

REKLAMA

„Šitas klausimas galbūt ne man. Mano buvo uždavinys, kad kol bus paskirtas bankroto administratorius, kad būtų pinigų aprūpinimui - vanduo, maistas“, - teigė S.Dobilinskas.

Ketvirtadienį su didžiausiu įmonės kreditoriumi SEB banku sutarta LJL laivams ir jų įguloms skirti 1,2 mln. eurų, kad jie galėtų saugiai atplaukti į Europos uostus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

S.Dobilinskas BNS anksčiau teigė, kad bendra skola jūrininkams siekia apie 375 tūkst. eurų. Kokios bendros LJL skolos, neskelbiama, o lapkričio 17 dienos duomenimis, „Sodrai“ ji buvo skolinga 265,6 tūkst. eurų.

LJL per tris šių metų ketvirčius patyrė 7,317 mln. eurų grynųjų nuostolių, o pernai sausį-rugsėjį buvo patyrusi 4,561 mln. eurų nuostolių. LJL nuosavas kapitalas rugsėjo pabaigoje siekė 10,097 mln. eurų, nurodoma „Lietuvos geležinkelių“ ataskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų