Liepos 25-ąją, kaip ir kasmet paskutinį liepos penktadienį, visame pasaulyje minima tarptautinė sistemų administratorių diena (angl. sysadminday). Šios profesinės šventės proga visi IT specialistai kviečiami paplekšnoti savo kolegoms sistemų administratoriams per petį, o įmonių darbuotojams ir kitiems klientams siūlome sužinoti daugiau apie žmones, kurių balsą dažniausiai girdime tik telefono ragelyje, o sprendžia su IT susijusias situacijas – čia ir dabar, kada besikreipsi, sakoma bendrovės „Blue Bridge Bond“ pranešime.
Apie sistemų administratorių darbą – nuo anekdotinių situacijų iki kantrybės pamokų – papasakoti sutiko šios bendrovės direktorius Artūras Šriupša.
Jo žodžiais, sistemų administratoriai visuomet turi dvi svarbiausias užduotis. Pirmoji – užtikrinti nenutrūkstamą visų IT sistemų funkcionavimą, antroji – patenkintas klientas. Galvoti, kuri iš užduočių yra sudėtingesnė, jiems tiesiog nėra laiko, nes su abiem iššūkiais privalu sėkmingai tvarkytis nuolat. Geras IT sistemų administratorius turi kaip įmanydamas spręsti bei šalinti klientams su IT kylančias situacijas ir, kaip pabrėžia „Blue Bridge Bond“ direktorius, daryti tai labai greitai.
„Dažniausiai tenka bendrauti su paprastais darbuotojais, kurie turi minimalias IT žinias. Todėl sprendžiame įvairiausius klausimus: nuo nemokėjimo pasikeisti slaptažodį, įvairių klausimų dirbant su „Microsoft Office“ programomis iki serverių lūžimų. Pabendrauti tenka ne tik su pačiais klientais, bet ir jų vaikais. Žinoma, daugiausiai streso kelia tos nelemtos situacijos, kai visos užklausos pasipila vienu metu lyg iš gausybės rago, o klientams ne visuomet pavyksta prisiskambinti – prasideda telefoninis „katės ir pelės“ žaidimas“, - darbo specifiką atskleidžia A. Šriupša. Jo teigimu, kai klientas neturi supratimo apie kiekvienam IT specialistui elementarius dalykus, tenka į reikalą pažvelgti kūrybiškai ir tiesiog pasitelkti buitinius pavyzdžius. Žvelgiant iš šalies tai gali atrodyti išties keistai.
Nors ir varginantis, sistemų administratoriaus darbas niekada neleidžia nuobodžiauti: „Pavyzdžiui, esame gavę užklausą, kad neveikia internetas, o pradėjus spręsti problemą paaiškėjo, jog paprasčiausiai neatsidaro socialinis tinklas „Facebook“, kuris blokuojamas dėl įmonės vidaus politikos. Pasitaiko ir tokių atvejų, kad vartotojas skundžiasi negalintis išsaugoti naujų dokumentų, o sprendžiant užklausą atrandame, jog kliento kietajame diske paprasčiausiai nebėra laisvos vietos“, - prisimena „Blue Bridge Bond“ direktorius.
Sistemų administratoriaus darbo dienos krūvis – 25 valandos per parą, juokauja A. Šriupša, tačiau tiesos tame yra, nes kažką suplanuoti čia sunku – didžiąja dalimi darbas priklauso nuo klientų užklausų, jų darbo valandų ir technologijų, kurios naudojamos. Iš kitų IT specialistų sistemų administratorius dažniausiai išsiskiria nuo savęs dvelkiančia ramybe ir kantrybės šarvu. Tai yra natūralu, nes šios savybės jam neišvengiamos – šiame darbe negalima reikšti emocijų net pačiomis nemaloniausiomis ar baisiausiomis akimirkomis.
„Blue Bridge Bond“ direktorius užsimena, kad vienas skaudesnių klausimų jo profesijos žmonėms yra dailiosios lyties atstovės – moterys sistemų administratorės šiandien yra tapusios nykstančia rūšimi, todėl juokaujama, kad jas reikėtų įtraukti į raudonąją knygą. Anot A. Šriupšos, moterys tesudaro vos 5 proc. visų Lietuvoje dirbančių sistemų administratorių.
Esate kada pagalvoję, kad norėtumėte ar galėtumėte būti IT sistemų administratoriumi? Pateikiame vieną užklausą, ir kaip į ją atsakytumėte: „Ką daryti, jei pelę jau nustūmiau iki kilimėlio krašto, o ekrane ji dar nepasiekė krašto“?