„Kaip buvo suplanuota (...) - spalio 27 dieną, spalio 28 dieną turi ateiti kitas laivas su dujomis. Tos dujos bus perpumpuojamos į mūsų laivą saugyklą, kad būtų galima atlikti testavimą“, - Klaipėdoje žurnalistams trečiadienį sakė premjeras Algirdas Butkevičius, kuris vadovavo SGD terminalo projekto įgyvendinimo komisijos posėdžiui ir simuliatoriuje stebėjo, kaip į uostą bus vedamas SGD laivas.
Anot jo, terminalo testavimas prasidės lapkritį: „Lapkričio viduryje tikimės, kad prasidės visos infrastruktūros testavimo darbai, dujotiekio darbai“.
Marinetraffic.com duomenimis, SGD laivas įplaukė į Kategato sąsiaurį ties Danijos krantais.
Energetikos ministras Rokas Masiulis teigė, kad spalio 28 dieną gali būti atgabenta daugiau nei 100 mln. kubų dujų.
„Testavimo krovinys turėtų būti apie 50 mln. kubinių metrų, bet pirmasis krovinys gali atgabenti - tas dar bus nustatyta vėliau - daugiau, net virš 100 mln. kubinių metrų, ir ta jau kita krovinio dalis bus užskaityta kaip dujų tiekimas“, - Klaipėdoje žurnalistams sakė R.Masiulis.
Už SGD laivo nuomą per dieną „Klaipėdos nafta“ mokės 189 tūkst. JAV dolerių (apie 517 tūkst. litų), per metus - 68,9 mln. dolerių (186 mln. litų), o per 10 metų - 689 mln. dolerių (apie 1,86 mlrd. litų). Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“ ne tik nuomos laivą su įgula, bet ir teiks jo priežiūros ir operavimo paslaugas. Po dešimtmečio „Klaipėdos nafta“ laivą galės išpirkti, tačiau neatskleidžiama, už kokią sumą.
Minimalų kiekį dujų - 0,54 mlrd. kubų per metus - terminalui tieks Norvegijos „Statoil“, jų kaina priklausys nuo Didžiosios Britanijos dujų indekso. Rugpjūtį ji siekė 900-1000 litų už tūkstantį kubų, o preliminari penkerių metų sutarties vertė - 2,5-3 mlrd. litų.
Terminalas bus oficialiai atidarytas gruodžio 3-ąją.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.