Sprendimas uždaryti Europos padalinį buvo ne pats lengviausias, tačiau jį paskatino nepatenkinamos „Great Wall Motor“ automobilių pardavimų apimtys ir Europos Sąjungos planai įvesti didesnį importo tarifą, dėl kurio „Great Wall Motor“ elektromobiliai prarastų konkurencinį pranašumą.
2023 metais „Great Wall Motor“ eksporto mąstai išaugo iki daugiau nei 316 tūkst. automobilių, tačiau tik 6 300 atsidūrė Europoje. Šiemet „Great Wall Motor“ senajame žemyne pardavė 1 621 automobilį, arba 147 proc. daugiau negu pernai tuo pačiu laikotarpiu, tačiau bendros rinkos mastu, pardavimų apimtys, vis dar, nėra didelės.
Pasirodžius žiniai, jog „Great Wall Motor“ nusprendė uždaryti Vokietijoje esantį padalinį, gamintojas taip pat paskelbė, jog atsisako ambicingų plėtros planų, kurie leistų eksportuojamų automobilių skaičių padidinti iki 1 mln. vienetų per metus, pabrėžiant sudėtingą ekonominį laikotarpį.
Lietuvoje prekyba tęs toliau
Praėjusiais metais „Great Wall Motor“ buvo paskelbusi, jog savo veiklą planuoja plėsti Ispanijoje, Italijoje, Portugalijoje, Belgijoje, Liuksemburge, Nyderlanduose, Austrijoje, Šveicarijoje, Danijoje ir Islandijoje, tačiau šių planų buvo atsisakyta. Vis dėlto, pasikeitę bendrovės planai neturėtų kelti nerimo vairuotojams, kurie jau įsigijo ar dar planuoja įsigyti „Great Wall Motor“ automobilius Lietuvoje.
„Žinoma, gaila nukentėjusių darbuotojų, tačiau teigiamai vertiname tai, kad daugiau atsakomybės perkeliama mums. Galėsime greičiau priimti sprendimus, kurie dar labiau atitiktų vietos rinkos sąlygas, ir tikimės, kad ateityje tai pastebės mūsų klientai“, – sako „Great Wall Motor“ importuotojo Švedijoje ir Baltijos šalyse „IM Automotive“ generalinis direktorius Christeris Blomdellas.
„Visos pardavimo, garantinio aptarnavimo ir atsarginių dalių tiekimo paslaugos Šiaurės šalių rinkoms ir toliau bus valdomos iš mūsų biuro“, – pridūrė jis.
Sėkmingas debiutas
Šiemet Lietuvoje prasidėjusi „Great Wall Motor“ elektromobilių prekyba sudomino ne vieną vairuotoją.
„AutoTyrimų“ duomenimis, šiemet Lietuvos naujų automobilių rinkoje debiutavusi „Great Wall Motor“ sugebėjo parduoti 45 elektromobilius.
Palyginus su kitu Kinijos elektromobilių gamintoju „Seres“, kuris Lietuvoje savo veiklą pradėjo prieš maždaug porą metų, 2023 m. pardavė tik 13 naujų elektromobilių, o šiemet – tik 1.
„GWM Ora 03“ pristatymas Baltijos šalyse buvo išties sėkmingas. Pardavimų apimtys nuolat auga, o po trijų mėnesių „Ora 03“ tapo perkamiausiu elektromobiliu Baltijos šalyse“, – džiaugėsi C. Blomdellas